• På Torsdag morgon 9/10 kl 09.00 kommer forumet att stängas ner för uppgradering.
    Uppgraderingen beräknas ta ca två-tre timmar.
    Husbilsplatser fungerar sporadiskt under tiden.

• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Reservdelar till glaslucka gasolköket

Snaps

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
41755
Medlemskap
2025
Hej
jag har en Domestic glaslucka på gasolköket och fästet i glaset och skruvarna har gått av. Dom är restade på Domestic minst till nästa år. Skrot säljer inte.
några förslag var jag kan köpa?

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
En bild hade kanske varit bra men hur som helst, kan du inte använda vilken sorts kort skruv som helst? ja nututrligtvis med rätt gängning, längden går ju att rätta till.

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025
Hej. I vår bil sitter glasluckan på Dometic spisen med plastskruvar, om det är lika på din bil så har Hornbach plastskruvar i sitt sortiment. Du har ju Hornbach i Arlöv så mitt tips är att du åker dit och tittar om de har rätt dimension.
Mvh / Roland

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Jag tog bort glasluckan helt och hållet. Tillverkade en lucka/lock, med glasluckan som mall, av plast som även går att använda som skärbräda. Passade på samtidigt att byta ut kranen...

Snaps

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
41755
Medlemskap
2025
Hej. I vår bil sitter glasluckan på Dometic spisen med plastskruvar, om det är lika på din bil så har Hornbach plastskruvar i sitt sortiment. Du har ju Hornbach i Arlöv så mitt tips är att du åker dit och tittar om de har rätt dimension.
Mvh / Roland
Jag var på hornbach igår och dom kunde inte hjälpa mig. är min samma som din?

image.jpg

Toppen