• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reservationsbelopp uppnått

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
656
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Det är ju mer förståeligt. Min tank rymmer bara 75 l. Std på Fiat var väl tidigare 90 l men är nu 75 l eftersom AdBlue-tanken också ska få plats.
 

Peterivalbo

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Gävle
HBK-Nr
30469
Medlemskap
2025
Hallå Majzzan. Hur är det att ta husbilen till Gran canaria? Berätta gärna lite om hur ni tar er hit, hurlångt,färja,kostnader mm. Jag är ofta där ( som just nu) men åker charter. Har aldrig tänkt på att man kan ta husbilen hit. Var står ni sedan på ön?

Mvh Peter/Pia
 

Agneta & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
30829
Medlemskap
2025
Observera att åfa har ett "standard" maxbelopp på 5000 på våra hbk kort, I alla fall preem kortet.

Råkade ut för detta i somras då jag verkligen behövde tanka och bara fick 5 liter ur pumpen innan den slog av. Efter att ha pratat med åfa på telefon så framkom det att maxbelopp var just 5000. Kollade först med preem men de hade ingen koll på vad som gäller.
Fick det ändrat till 10000 men ändringen skulle ta nån dag innan den gått igenom. Som tur var så har jag även ett kort via hbk på ok, tyvärrmed sämre rabatter men kunde åka vidare denna dag.

Tyvärr så finns inget sätt att kolla vilket maxbelopp våra kort har utan att ringa åfa och fråga.

//Kjell
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Hallå Majzzan. Hur är det att ta husbilen till Gran canaria? Berätta gärna lite om hur ni tar er hit, hurlångt,färja,kostnader mm. Jag är ofta där ( som just nu) men åker charter. Har aldrig tänkt på att man kan ta husbilen hit. Var står ni sedan på ön?

Mvh Peter/Pia
Mest fricamping/parkering här på GC men börjar komma lite ställplatser. Bodde i HBn de första 2,5 vintrarna, men numera har jag även bostad här o anv husbilen som utflykts- o shoppingbil som i Sverige.

Kolla på SirMcLains sida här på HBK, där står mkt om Kanarieöarna. Kan tipsa om hans bok och sidan på FB ”Husbil till Kanarieöarna”. Scrolla ner långt på den sidan så finns mkt t läsa.
Är ni här i dec? Då har vi en husbilsträff. Kom på den!
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.781
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Mest fricamping/parkering här på GC men börjar komma lite ställplatser. Bodde i HBn de första 2,5 vintrarna, men numera har jag även bostad här o anv husbilen som utflykts- o shoppingbil som i Sverige.

Kolla på SirMcLains sida här på HBK, där står mkt om Kanarieöarna. Kan tipsa om hans bok och sidan på FB ”Husbil till Kanarieöarna”. Scrolla ner långt på den sidan så finns mkt t läsa.
Är ni här i dec? Då har vi en husbilsträff. Kom på den!

Reservationsbelopp Uppnått? :wideeyed:

 
Senast ändrad:

PerAllan

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
32844
Medlemskap
2024
Körde som vanligt av färjan t GranCanaria i går morse m så gott som t.o.m. tank. Det gjorde inte ont att fylla upp knappt 120- lit för en bit under 11kr litern :D
Hej, det låter intressant med färja till Gran Canaria. Kan du berätta lite mer? Varifrån samt kostnad,tid, etc.
Mvh Per
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.481
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Observera att åfa har ett "standard" maxbelopp på 5000 på våra hbk kort, I alla fall preem kortet.

Råkade ut för detta i somras då jag verkligen behövde tanka och bara fick 5 liter ur pumpen innan den slog av. Efter att ha pratat med åfa på telefon så framkom det att maxbelopp var just 5000. Kollade först med preem men de hade ingen koll på vad som gäller.
Fick det ändrat till 10000 men ändringen skulle ta nån dag innan den gått igenom. Som tur var så har jag även ett kort via hbk på ok, tyvärrmed sämre rabatter men kunde åka vidare denna dag.

Tyvärr så finns inget sätt att kolla vilket maxbelopp våra kort har utan att ringa åfa och fråga.

//Kjell
OT: På min faktura står mitt "maxbelopp" och detta är ju "max kreditbelopp"
och detta skall ju stå lätt tillgängligt i dina handlingar. ST1.
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Observera att åfa har ett "standard" maxbelopp på 5000 på våra hbk kort, I alla fall preem kortet.

Råkade ut för detta i somras då jag verkligen behövde tanka och bara fick 5 liter ur pumpen innan den slog av. Efter att ha pratat med åfa på telefon så framkom det att maxbelopp var just 5000. Kollade först med preem men de hade ingen koll på vad som gäller.
Fick det ändrat till 10000 men ändringen skulle ta nån dag innan den gått igenom. Som tur var så har jag även ett kort via hbk på ok, tyvärrmed sämre rabatter men kunde åka vidare denna dag.

Tyvärr så finns inget sätt att kolla vilket maxbelopp våra kort har utan att ringa åfa och fråga.

//Kjell
Den gränsen gäller alltså per månad !?

Jojje
 
Toppen