• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Radiostyrt

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Nyss inkommen från första provflygningen av min nya phantom vision, anlände igår och efter lite montering och tester flögs den idag och måste säga att jag är grymt imponerad av tekniken i den. Flyger stabilt och står nästan blickstill på gps där man parkerar den och med smartphonen styr man kameran och får upp bilderna direkt för granskning den är utrustad med wifi förstärkare så räckvidden överstiger 300 meter.
Mer tester kommer att ske när väder tillåter även rappporter i denna tråd, för er som är intresserade så titta till DJI | The Future of Possible.
Hasse hur gick det med din test?

Lars
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Det är den modellen jag har, en anledning var den långa flygtiden och integrerade kameran Efter tio minuter frös jag om händerna och då var det 69% kvar i batteriet.

Lars
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Jag har aldrig flugit radiostyrt eller modellplan
Är detta ett lätt "Nybörjarprojekt" eller skall man hålla sig till papperssvalor
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Att flyga den i gps mode är ganska enkelt, att flyga den utan gps assistans något svårare då den kan vara lite svår att se läget på lite avstånd.
Jag har flugit vädigt mycket rc helicopter under åren så jag upplever den lättflugen, men som någon sa tidigare köp en enklare för cirka 600 kr och träna grunderna sedan gå över till en större med kamera.
Tror att jag provat allt som går vad gäller radiostyrt men detta är nog det roligaste, ja man kan säga att jag är gravt radioflygskadad.

Ps är pengar inget problem så rekomenderar en phantom vision ds

Lars
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Hej
Jo jag var sugen på den med kamera men hade en gopro liggande så det fick bli den billigare varianten.
Vet någon om det finns någon i närheten av Varberg som flyger med dessa?
Hade varit kul att ha en flygkompis i närheten.
Ha en fin dag.
MVH KEJO2 20
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Nu har jag läst igenom hela tråden och det här var inte bra. Känns som om det skulle kunna vara en kul pryl.
Har aldrig själv hållit på med radiostyrt bara stått som sponsor när grabben tävlade i Svenska Elbilscupen 1:10 för ett antal sedan. Ingen billig historia men kul som attan.

Googlar runt nu och man får väl se om det blir en.
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Morning
Helt rätt Håkan J, detta är skitkul, den du valde är toppen att köra med inne men även ute vid vindstilla.
Hoppas någon i klubben sätter ihop en träff för oss radiostyrda nördar:D
Ha det gött alla kompiiiiisar.
MVH KEJO 20
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Jag stampade i golvet. ställde mig på bordet skrek det värsta jag kunde
Jag vill ha, Jag vill ha
Tjatade i 4 timmar

- Ok då
- Jiiipppiiii

Det blev en
Hubsan X4 Quadrocopter med Kamera.

Hälsningar Viggoboy 4 år? :):):)
 
H

HighwayHotel

Guest
Sv: Radiostyrt

Hej Lars,
Är väldigt sugen på phantom, men har några funderingar om bildkvaliten.
Vad säger du om den, blir det mycket skakigt vid filmning?
Följer det med något program för redigering/stabilisering. Finns ju någon drönare som man programera gps'en att flyga en vända på egen hand, har du sett någon sådan möjlighet.

En helt annan sak, snygg prfilbild ni har. Flög själv en Air Creation tidigare.:)

Hälsningar
Michael Johansson
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Hej Michael.
Jag kontaktade firman som sålde den och killen hade gjort en första test dagen innan och han var mycket nöjd med kvalitén, man får jämföra med gopro och då anses denna vara bättre enligt honom.
Jag gjorde ett först test i lördags i ganska byig vind med förvånansvärt bra resultat det enda som kan bli är att det inte finns kompensation om man får vinbyar så den kränger snabbt i sidled i längsled kompenserar den själv med tilten.
Det var inget bildprogram med men adobe har tagit fram ett tilläg till fotoshop med korrigering för just denna lins, men då jag i första hand är flygare är jag amatör på det som har med foto att göra men jag bedömmer att det ser riktigt bra ut.
Den fotar även raw det skall visst vara bra, det fina är att man ser bilden direkt i smartphonen och kan avgöra om man är nöjd med bilden.
Vems air creation flög du?

Lars
 
H

HighwayHotel

Guest
Sv: Radiostyrt

Hej, Jag och Sune Börjesson var delägare i SE-YNK, eller Ynken som vi kallade den. Sune flyger den ännu, men jag har släppt mitt cert. Ludde brukar flyga med Sune och fota ibland.
Var har du din Trike någonstans?

Vad hette firmn du köpte din DJI, har du någon bild som visar bildkvaliten.

Många frågor, men det är ju inte helt gratis leksaker.

Mvh
Michael
 
H

HighwayHotel

Guest
Sv: Radiostyrt

Ok, tack för upplysningarna och välkommen till Fjärås om du är ute och flyger på västkusten någon gång..
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Tror nog jag har landat där en gång.
Minns jag rätt så stor där en sjöfågel?? något i hangaren
 
Toppen