• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Radioantenn

lpalmborg

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Gotland
HBK-Nr
5114
Medlemskap
2024
På vår Fiat Ducato sitter det en radioantenn på takets framdel. Jag vet naturligtvis inte var felet kan finnas men jag tror att radion är tillräckligt bra (radioapparater har man ju kunnat bygga i 100 år) för mottagning, alltså antar jag att antennen inte är tillräckligt bra, i synnerhet är det svårt att få in p1 på ett tydligt sätt. Är det någon som hittat ett sätt att förbättra antennen.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Har du DRL-LED belysning, kan det vara dessa LED eller drivdonet som skapar en störfrekvens. Hade detta på vår husbil och enda lösningen var att byta hela DRL-rasket. Då blev det riktigt bra.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
På vår Fiat Ducato sitter det en radioantenn på takets framdel. Jag vet naturligtvis inte var felet kan finnas men jag tror att radion är tillräckligt bra (radioapparater har man ju kunnat bygga i 100 år) för mottagning, alltså antar jag att antennen inte är tillräckligt bra, i synnerhet är det svårt att få in p1 på ett tydligt sätt. Är det någon som hittat ett sätt att förbättra antennen.

Vilken sorts husbil är det, sitter antennen i originalhyttens plåttak eller i någon del av ett påbyggt hus?
 

Nooz

HBK Intresserad
Inlägg
35
Kommun
Trosa
Har du DRL-LED belysning, kan det vara dessa LED eller drivdonet som skapar en störfrekvens. Hade detta på vår husbil och enda lösningen var att byta hela DRL-rasket. Då blev det riktigt bra.
gammal tråd men tror att min 2016 har led vilket innebär att byta inte blir bättre, antten kabel är inflätad i stammen har hitta var den slutar bara. Finns det någon som vet fiat ducato, som på bilden till vänster
 
Toppen