• Vill du prova på "Ett måste i varje husbil"? Klicka på "Husbilsplatser" i den blå menyraden.
    Våra demo-husbilsplatser finns i Göteborgs Norra Skärgård
    Mer information om programmet, klicka här.

Radioantenn

lpalmborg

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
5114
På vår Fiat Ducato sitter det en radioantenn på takets framdel. Jag vet naturligtvis inte var felet kan finnas men jag tror att radion är tillräckligt bra (radioapparater har man ju kunnat bygga i 100 år) för mottagning, alltså antar jag att antennen inte är tillräckligt bra, i synnerhet är det svårt att få in p1 på ett tydligt sätt. Är det någon som hittat ett sätt att förbättra antennen.

ThomasA

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Har du DRL-LED belysning, kan det vara dessa LED eller drivdonet som skapar en störfrekvens. Hade detta på vår husbil och enda lösningen var att byta hela DRL-rasket. Då blev det riktigt bra.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
På vår Fiat Ducato sitter det en radioantenn på takets framdel. Jag vet naturligtvis inte var felet kan finnas men jag tror att radion är tillräckligt bra (radioapparater har man ju kunnat bygga i 100 år) för mottagning, alltså antar jag att antennen inte är tillräckligt bra, i synnerhet är det svårt att få in p1 på ett tydligt sätt. Är det någon som hittat ett sätt att förbättra antennen.
Vilken sorts husbil är det, sitter antennen i originalhyttens plåttak eller i någon del av ett påbyggt hus?

Toppen