• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Rabatterbjudande vid ansökan om Preem Truckkort

Tycker också att det inte händer så mycket med förmåner och dyligt på HBK...och detta med bränsle borde väl verkligen gå att få till en hyfsad rabatt med något bränslebolag för oss medlemmar...är ju detta med drivmedel som är största kostnaden med husbil när man är ute och dunkar på i många mil...sen en annan sak jag reflekterat över är att det finns inte mycket av dom förmåner som medlem av denna klubb som är tillgängliga för oss som bor söder om dalälven...men nu ä man ju i å försig rätt van att bli diskrimerad i det messta som äkta och trofast norrlänning

• Gilla
Reaktioner: Lhd
Tycker också att det inte händer så mycket med förmåner och dyligt på HBK...och detta med bränsle borde väl verkligen gå att få till en hyfsad rabatt med något bränslebolag för oss medlemmar...är ju detta med drivmedel som är största kostnaden med husbil när man är ute och dunkar på i många mil...sen en annan sak jag reflekterat över är att det finns inte mycket av dom förmåner som medlem av denna klubb som är tillgängliga för oss som bor söder om dalälven...men nu ä man ju i å försig rätt van att bli diskrimerad i det messta som äkta och trofast norrlänning
Husbilsklubben är ju knappast någon rabattjägarklubb, om det är därför man är med har man nog hamnat fel! ;)

nää..har ja väl aldrig tänkt heller..men allt man är med i klubbvärld så brukar det vara rabatter på saker man nyttjar i det som klubben handlar om...fins ju företag som ger rabatter även i denna klubb...men dessa företag ligger ju för det mesta i södra halvan av detta land..det enda jag haft nytta av är besiktning på opus... en medlems rabatt hos något bränslebolag skulle ju vara lite mera nytttosamt för fler medlemmar i detta avlånga land...

• Gilla
nää..har ja väl aldrig tänkt heller..men allt man är med i klubbvärld så brukar det vara rabatter på saker man nyttjar i det som klubben handlar om...fins ju företag som ger rabatter även i denna klubb...men dessa företag ligger ju för det mesta i södra halvan av detta land..det enda jag haft nytta av är besiktning på opus... en medlems rabatt hos något bränslebolag skulle ju vara lite mera nytttosamt för fler medlemmar i detta avlånga land...
För normalanvändare av husbil gör en bränslerabatt kanske 500-1500kr per år, det är ju trevligt, men knappast avgörande i de totala driftskostnaderna.

Senast ändrad:
Men nu har väl det hela spårat ur...komma med elpriser ...en kort fråga...vart kommer den mesta elen ifrån å vart är den producerad i svergie...jo i den norra delen som fått stora fina älvar utbyggda med förstörda fiskevatten som följd och allt skickas söderöver och ut ur landet med inga eller låga skatteintäkter till den region som producerar elen tillföljd att landet urholkas...nån jädrans ordning får det vara...klart som fan vi här uppe ska ha billigare el ..nått ska vi väl få ha kvar. Som sakt detta har spårar ur nu..tråden handlade väl inte om el eller orättvisor mellan delar av svergie..tråden handlade om eventuell rabatt på drivmedel för medlemmar och att alla medlemmar i hela svergie ska kunna ha möjlighet att nyttja dom. Tack för mej nu...ja lägger ner denna barnsliga fajt i denna tråd och överväger starkt att lämna denna klubb för invärtes beundran som det verkar.

• Gilla
Har tittat över Qstar-kartan och i Norrland finns ganska många tankställen att välja på. Där har vi lite rabbatt som under sommarmånaderna uppgick till 50 öre/liter. Detta kanske du missat.

Jag har varit medlem i HBK i drygt 15 år. Känner inte igen det du beskriver. Du har ingen aning om det arbete som pågår i olika arbetsgrupper, hela tiden, inte minst mot kommuner och myndigheter. HBK är också remissinstans i flera frågor. Förstår inte riktigt din drivkraft, men du trampar på flera av mina! Har du en annan drivkraft eller övertygelse än nuvarande styrelse, ser jag gärna att du tar plats där! Det behövs absolut fler ideella krafter. Men är det bara gnäll från dig, som tämligen oinformerad, ser jag gärna att du hittar något annat forum att spy galla över! HBK tar gärna emot konstruktiv kritik, men just nu är du inte konstruktiv, du är enbart destruktiv, utan att ha en aning!
Innan man ev blir medlem i en förening, vill man ju veta vad den står för, hur den fungerar och vad som gäller.
T ex vilket påverkansarbete som bedrivs, enl stadgarna. Jag spyr inte galla över HBK, men man måste väl få ifrågasätta?

I stadgarna §3 står också att "HBK ska .......... befrämja samarbete med motsvarande föreningar nationellt och internationellt." Detta borde väl fungera jättebra nu gällande drivmedelsrabatten!!, Som största husbilsklubb borde ni väl föregå med gott exempel och kontakta de andra föreningarna.

"HBK är också remissinstans i flera frågor." ?
Så............. varför detta hemlighetsmakeri? Vilka förfrågningar har ni fått? Vilka remisser har diskuterats?
När man träffar medlemmar "på tur" och ställer frågan, så vet de inget heller och kan inte ens hitta det vid sökning på forumet.
Ordförande har ordet i bästa fall en gång i kvartalet och då handlar det bara om Elmia och årsmötet, före och efter. Inget om vilka frågor som förhandlats sen sist eller kommer att behandlas.

Husbilslivet handlar väl även om andra saker än pengar och rabatter?
Jag startade en tråd om frågan "campa eller parkera" och var i kontakt med Transportstyrelsen, som gav väldigt klara besked om vad som gäller. Det verkar ingen ha gjort här tidigare, åtminstone inget som var sökbart i tråddjungeln med AI-genererade gissningar här. Tyvärr kunde jag inte lägga in de olika skyltalternativen i inlägget.
Just skyltfrågan tycks bara ha förvärrats de sista 5-10 åren med alla ogiltiga, hemmagjorda varianter som dyker upp överallt, vilket många medlemmar vittnar om i olika trådar.

Verkar finnas många här med oceaner av tid och oändlig skrivklåda, som säkert kan vara styrelsen behjälplig i en del frågor.

Senast ändrad:
Innan man ev blir medlem i en förening, vill man ju veta vad den står för, hur den fungerar och vad som gäller.
T ex vilket påverkansarbete som bedrivs, enl stadgarna. Jag spyr inte galla över HBK, men man måste väl få ifrågasätta?

I stadgarna §3 står också att "HBK ska .......... befrämja samarbete med motsvarande föreningar nationellt och internationellt." Detta borde väl fungera jättebra nu gällande drivmedelsrabatten eller är det bara tomma ord?

Så............. varför detta hemlighetsmakeri? Vilka förfrågningar har ni fått? Vilka remisser har diskuterats?
När man träffar medlemmar "på tur" och ställer frågan, så vet de inget heller och kan inte ens hitta det vid sökning på forumet.
Ordförande har ordet i bästa fall en gång i kvartalet och då handlar det bara om Elmia och årsmötet, före och efter. Inget om vilka frågor som förhandlats sen sist eller kommer att behandlas.

Jag startade en tråd om frågan "campa eller parkera" och var i kontakt med Transportstyrelsen, som gav väldigt klara besked om vad som gäller. Det verkar ingen ha gjort här tidigare, åtminstone inget som var sökbart i tråddjungeln med AI-genererade gissningar här. Tyvärr kunde jag inte lägga in de olika skyltalternativen i inlägget.
Just skyltfrågan tycks bara ha förvärrats de sista 5-10 åren med alla ogiltiga, hemmagjorda varianter som dyker upp överallt, vilket många medlemmar vittnar om i olika trådar.

Verkar finnas många här med oceaner av tid och oändlig skrivklåda, som säkert kan vara styrelsen behjälplig i en del frågor.
Du får bli medlem först för att lägga in bilder.

I stadgarna §3 står också att "HBK ska .......... befrämja samarbete med motsvarande föreningar nationellt och internationellt." Detta borde väl fungera jättebra nu gällande drivmedelsrabatten!!, Som största husbilsklubb borde ni väl föregå med gott exempel och kontakta de andra föreningarna.

Bli medlem så tror jag du har mycket att tillföra HBK om du engagerar dig.

Är du tillräckligt intresserad blir du medlem. Du kan inte förvänta dig att 15-20 års föreningsverksamhet ska gå att sammanfatta i något dokument och läsa in i förväg. Det här är inte ett företag, med utbildade strateger och tillrättalagda företagsfilosofier. Då hade medlemsavgiften varit en helt annan. Det här är en ideell förening med enbart ideell arbetskraft. Gå med och känn dig för. Funkar det inte för dig har du förlorat en hundring. Jag lovar att swisha dig den om du vill! Men börja för fan inte med att hacka ner på det ideella arbete som bedrivs. HBK har gjort mycket bra. Vi kunde säkert gjort saker bättre, men HBK har alltid jobbat med medlemmarnas bästa för ögonen, utifrån den kapacitet, den kompetens och den förmåga vi har för stunden. Du har absolut skärpa och kapacitet för konstruktivt arbete, vilket kunde vara väldigt nyttigt för klubben, men du verkar inte vara särskilt benägen att vilja använda det, så jag är fortsatt förbaskat trött på dig och ditt gnäll.

Kanske lite enkelt att kritisera HBK över detta fenomen. Skyltproblemet är en förhållandevis ny företeelse. För 20 år sedan jobbade vi mycket med att skapa ställplatser över hela landet - det behövs inte idag. Tyvärr hänger problemet med förbud samman med att alltför många husbilar inte förstår skillnaden mellan camping och parkering, eller att allemansrätten inte är tillämpligt för husbilar. Tyvärr hittar man många husbilar på stigar vid trevliga platser, som egentligen är privata vägar eller går under terrängkörningslagen. Därför uppstår bommar och förbud på många platser.
Ska vi återgå till trådskaparen, så tror jag HBK skapar nytt/nya avtal med bränslerabatter. Själv tackar jag för mina senaste färjerabatter:-))

Är du tillräckligt intresserad blir du medlem. Du kan inte förvänta dig att 15-20 års föreningsverksamhet ska gå att sammanfatta i något dokument och läsa in i förväg. Det här är inte ett företag, med utbildade strateger och tillrättalagda företagsfilosofier. Då hade medlemsavgiften varit en helt annan. Det här är en ideell förening med enbart ideell arbetskraft. Gå med och känn dig för. Funkar det inte för dig har du förlorat en hundring. Jag lovar att swisha dig den om du vill! Men börja för fan inte med att hacka ner på det ideella arbete som bedrivs. HBK har gjort mycket bra. Vi kunde säkert gjort saker bättre, men HBK har alltid jobbat med medlemmarnas bästa för ögonen, utifrån den kapacitet, den kompetens och den förmåga vi har för stunden. Du har absolut skärpa och kapacitet för konstruktivt arbete, vilket kunde vara väldigt nyttigt för klubben, men du verkar inte vara särskilt benägen att vilja använda det, så jag är fortsatt förbaskat trött på dig och ditt gnäll.
Vad bra! Jag håller med.
Är också fortsatt förbaskat trött på alla ursäkter som rabblas upp med långa utläggningar, utan konkreta svar och ni duckar effektivt alla frågor.
"HBK har gjort mycket bra", står det, men vad det är kanske fler än jag undrar, när inte någonting är redovisat i forumet under alla år. Då hade det inte behövt "sammanfattas i något dokument".
Jag har ställt frågor och ref till stadgarna och du bryter mot forumreglerna som du borde kunna efter alla år!

Texterna på Husbilsklubben.se får inte:
  • vara respektlösa, kränkande, provocerande eller illojala gentemot husbilsklubben.se, dess funktionärer och skribenter samt personer som nämns i tråden
  • innehålla personangrepp
Det är ganska destruktivt.
Over and out.

Vad bra! Jag håller med.
Är också fortsatt förbaskat trött på alla ursäkter som rabblas upp med långa utläggningar, utan konkreta svar och ni duckar effektivt alla frågor.
"HBK har gjort mycket bra", står det, men vad det är kanske fler än jag undrar, när inte någonting är redovisat i forumet under alla år. Då hade det inte behövt "sammanfattas i något dokument".
Jag har ställt frågor och ref till stadgarna och du bryter mot forumreglerna som du borde kunna efter alla år!

Texterna på Husbilsklubben.se får inte:
  • vara respektlösa, kränkande, provocerande eller illojala gentemot husbilsklubben.se, dess funktionärer och skribenter samt personer som nämns i tråden
  • innehålla personangrepp
Det är ganska destruktivt.
Over and out.
Suck! Du har absolut inte fattat någonting. Men hejdå! =)

• Sad
Tillbaka
Toppen