Jag har varit medlem i HBK i drygt 15 år. Känner inte igen det du beskriver. Du har ingen aning om det arbete som pågår i olika arbetsgrupper, hela tiden, inte minst mot kommuner och myndigheter. HBK är också remissinstans i flera frågor. Förstår inte riktigt din drivkraft, men du trampar på flera av mina! Har du en annan drivkraft eller övertygelse än nuvarande styrelse, ser jag gärna att du tar plats där! Det behövs absolut fler ideella krafter. Men är det bara gnäll från dig, som tämligen oinformerad, ser jag gärna att du hittar något annat forum att spy galla över! HBK tar gärna emot konstruktiv kritik, men just nu är du inte konstruktiv, du är enbart destruktiv, utan att ha en aning!
Innan man ev blir medlem i en förening, vill man ju veta vad den står för, hur den fungerar och vad som gäller.
T ex vilket påverkansarbete som bedrivs, enl stadgarna. Jag spyr inte galla över HBK, men man måste väl få ifrågasätta?
I stadgarna §3 står också att "HBK ska ..........
befrämja samarbete med motsvarande föreningar nationellt och internationellt." Detta borde väl fungera jättebra nu gällande drivmedelsrabatten!!, Som största husbilsklubb borde ni väl föregå med gott exempel och kontakta de andra föreningarna.
"HBK är också remissinstans i flera frågor." ?
Så............. varför detta hemlighetsmakeri? Vilka förfrågningar har ni fått? Vilka remisser har diskuterats?
När man träffar medlemmar "på tur" och ställer frågan, så vet de inget heller och kan inte ens hitta det vid sökning på forumet.
Ordförande har ordet i bästa fall en gång i kvartalet och då handlar det bara om Elmia och årsmötet, före och efter. Inget om vilka frågor som förhandlats sen sist eller kommer att behandlas.
Husbilslivet handlar väl även om andra saker än pengar och rabatter?
Jag startade en tråd om frågan "campa eller parkera" och var i kontakt med Transportstyrelsen, som gav väldigt klara besked om vad som gäller. Det verkar ingen ha gjort här tidigare, åtminstone inget som var sökbart i tråddjungeln med AI-genererade gissningar här. Tyvärr kunde jag inte lägga in de olika skyltalternativen i inlägget.
Just skyltfrågan tycks bara ha förvärrats de sista 5-10 åren med alla ogiltiga, hemmagjorda varianter som dyker upp överallt, vilket många medlemmar vittnar om i olika trådar.
Verkar finnas många här med oceaner av tid och oändlig skrivklåda, som säkert kan vara styrelsen behjälplig i en del frågor.