Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ok. SyndErbjudandet gäller bara företag. Våra medlemmar som har haft rabatt hos ÅFA har haft det som privatpersoner.
/Leif
Det finns många medlemmar i HBK som äger eller är delägare i företag och har därför möjlighet att ansöka om "Truckkort".Rabatterbjudande vid ansökan om Preem Truckkort
klickade på länken och identifierade mig. Går inte at ansöka. Får bara meddelanden att det inte finns nått företag. Så det blev stopp.
vad göra?
Bara man är medveten om risken med att tanka husbilen med rabatt-diesel för företaget.Det finns många medlemmar i HBK som äger eller är delägare i företag och har därför möjlighet att ansöka om "Truckkort".

Pratade just med Preem om detta och man kan inte teckna truckkort som privatperson men de menade på att Husbilsklubben skulle kunna förhandla fram ett bra avtal som kan komma medlemmarna tillgodo. Alternativt kan man väl söka andra alternativ tex. ST1, medlemmarna tankar ju många tusen liter om åretErbjudandet gäller bara företag. Våra medlemmar som har haft rabatt hos ÅFA har haft det som privatpersoner.
/Leif
Om ni bara tar det lugnt, som jag skrivit tidigare så håller vi på att förhandla om drivmedelsrabatter. Så ni behöver inte kontakta Preem i denna fråga vi jobbar för fullt för våra medlemmar och hoppas på ett bra resultat. Vi får alla hålla tummarna för det.Pratade just med Preem om detta och man kan inte teckna truckkort som privatperson men de menade på att Husbilsklubben skulle kunna förhandla fram ett bra avtal som kan komma medlemmarna tillgodo. Alternativt kan man väl söka andra alternativ tex. ST1, medlemmarna tankar ju många tusen liter om året
Till Solus.. ser framemot att du blir medlem och en engagerad sådan.Om du blir medlem i klubben så finns det inget som hindrar att du anmäler intresse till styrelsen att jobba med den typen av frågor för klubbens och övriga bilister.
//Michael, medlem
Om du blir medlem i klubben så finns det inget som hindrar att du anmäler intresse till styrelsen att jobba med den typen av frågor för klubbens och övriga bilister.
//Michael, medlem
Det hjälper väl föga med bara en enda engagerad person, i en för övrigt sömnig och passiv styrelse.Till Solus.. ser framemot att du blir medlem och en engagerad sådan.
Håller med dig Michael
Jag har varit medlem i HBK i drygt 15 år. Känner inte igen det du beskriver. Du har ingen aning om det arbete som pågår i olika arbetsgrupper, hela tiden, inte minst mot kommuner och myndigheter. HBK är också remissinstans i flera frågor. Förstår inte riktigt din drivkraft, men du trampar på flera av mina! Har du en annan drivkraft eller övertygelse än nuvarande styrelse, ser jag gärna att du tar plats där! Det behövs absolut fler ideella krafter. Men är det bara gnäll från dig, som tämligen oinformerad, ser jag gärna att du hittar något annat forum att spy galla över! HBK tar gärna emot konstruktiv kritik, men just nu är du inte konstruktiv, du är enbart destruktiv, utan att ha en aning!Det hjälper väl föga med bara en enda engagerad person, i en för övrigt sömnig och passiv styrelse.
Hur många frågor har drivits "för medlemmarnas bästa" under 15 år, gällande t ex parkeringsfrågor och dito skyltar?
Hittar ingenting om det här, inte någonstans. Borde väl finnas någon typ av sammanställning över det. Eller..........
Trevlig helg.
Hejdå!Det hjälper väl föga med bara en enda engagerad person, i en för övrigt sömnig och passiv styrelse.
Hur många frågor har drivits "för medlemmarnas bästa" under 15 år, gällande t ex parkeringsfrågor och dito skyltar?
Hittar ingenting om det här, inte någonstans. Borde väl finnas någon typ av sammanställning över det. Eller..........
Trevlig helg.
Det var värst. Att någon kritiserar styrelsen i en förening där denne inte är medlem!Synd ni inte är lika aktiva och engagerade i frågor med kommuner och myndigheter vad gäller t ex skyltdjungeln med förbud, parkeringsföreskrifter, tömningsmöjligheter o dyl.
Det är i och för sig riskfritt, eftersom man inte kan bli utesluten ur en förening där man inte är medlem.Det var värst. Att någon kritiserar styrelsen i en förening där denne inte är medlem!
Man slutar aldrig förvånas.
Det finns nog flera som inte är företagare eller delägare i företag som är medlemmar i HBK.Det finns många medlemmar i HBK som äger eller är delägare i företag och har därför möjlighet att ansöka om "Truckkort".
Du Leif, vore det inte läge nu att förhandla med Skellefteå Bränsle, som övertagit många tankställen i Norrland.Om ni bara tar det lugnt, som jag skrivit tidigare så håller vi på att förhandla om drivmedelsrabatter. Så ni behöver inte kontakta Preem i denna fråga vi jobbar för fullt för våra medlemmar och hoppas på ett bra resultat. Vi får alla hålla tummarna för det.
För styrelsen
/Leif