Sv: Rörelse ljus och avskräckande
Rusken
På dygnets ljusa tid borde det vara ett akustiskt larm så där lagom högt.
Då kanske du slipper fysiskt inbrott och därmed en försörd resa.
Jojje
Hei Jojje!.
Det kan enkelt kobles inn.
Men jeg parkerer, aktiverer tyverisikring, og forlater husbilen, ofte i by, handelssenter og liknende steder på semester. der er det ofte mye trafikk og bevegelse rundt husbilen av vanlige mennesker. Om det da er lydalarm på utvendig bevegelse vil det kunne bli mye unødig støy for omgivelsene. Og jeg tror at uærlige mennesker vil styre unna varslene min husbil gir.
Når husbilen står forlatt med -tyverisikring modus- inkl utvendig bevegelse, vil alle lett se varsel om alarmsystem på bilens vinduer, samtidig er det to blinkende led lamper meget lett synlig. Om de går inn i sonen vil utvendig belysning så seg på. Man kan allerede når man går inn i sonen ikke unngå å forstå at man er fanget opp av ett alarmsystem som kan by på overraskelser, om man utfordrer systemet videre. Håper og tror at dette er preventivt i seg selv, og at innbrudd og skader istedet er noe nabo husbilen vil få siden min husbil viser tydlig at den er sikret med ett system allerede før berøring!.
Derfor har jeg ikke noen lyd alarm på -utvendig bevegelse- i tyverisikring(når vi har forlatt husbilen).