• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rörelse ljus och avskräckande

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Jag funderar på att belysning ska tändas om man får nyfikna utanför bilen. Jag hittade detta från Clas Ohlsson... LED-belysning SpotOn. Kanske man kan sätta den ovanför varje ingång när man parkerar och ska sova.

Borde vara lite avskräckande. Billigt. Kanske man kan undvika ett brytmärke i onödan? Jag har letat efter andra alternativ men hittar inget. Vill egentligen ha något permanent. Någon annan som har förslag?

Sv: Rörelse ljus och avskräckande

Dette er deknings området på min nåværende husbil. Når vi har parkert og forlatt husbilen er systemet slik at all mennesklig bevegelse i sonen blir registrert og utvendig belysning aktiveres, ingen alarm. Kun alarm ved fysisk innbrudd.
Når vi er i husbilen, da vil all menneskelig bevegelse i sonen bli registert, og sensor og sentral kommuniserer seg imellom kontinuerlig om trussel forblir i sonen eller forsvinner. Om vedkommende forsvinner ingen alarm, om vedkommende forblir i sonen utløses alarm.

Slik er dekningssonen på min husbil. Kan selvsagt utvides trådløst til foran og bak om man ønsker det også.

NXdekningsomrde-1.jpg
Hej Rusken. Det låter intressant med funktionen i ditt larm. Är det ett hembygge eller nåt du har köpt? Det skulle vara intressant att få se en beskrivning/schema över konstruktionen om det är något som man kan sätta på min husbil

Tillbaka
Toppen