• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

promobil + offline, hjälp önskas.

F

F.d. 14324

Guest
Hej, sitter på färjan med wifi och konstaterar att jag förbisett att ordna min promobil+ app så den fungerar offline.

Min telefon är en android och lite hjälp på traven om hur man gör och vad man måste ladda hem vore toppen.

Mvh jocke
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Hej
Jag har android Sony SP och har inte alls kommit överens med Promobil + appen varken off eller online. Offline måste du flytta markören manuellt till den plats där du är och sedan minska eller öka km sökningen under kartan. Någon skrev här på forumet att det är mycket buggar när det gäller Promobil + och android och jag är böjd att hålla med. Jag har även ADAC appen, där kan du leta ställplatser oxå men säkert inte lika många som i Promobil och jag har även ACIS appen o dessa två fungerar utmärkt offline på min android. Men jag är å andra sidan ingen expert på detta. Lycka till
MVH
Sylvia
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Du måste ladda ner betalversionen om du inte gjort det.
Sedan måste du ladda ner kartorna mm under "settings" /"Data update"
Tryck först på Mobile Life-symbolen i övre vänstra hörnet.
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Promobile har mycket problem med Andoid. ..för många buggar fungerar inte bra offline.Det går inte att ladda hem kartorna.
Jag använder" Adac camping o stellplatz "och" Motorhome "som bådar funkar offline.

Lasse W
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Gratisversionen funkar inte alls i min Androidplatta (Sony tablet S, Android 4.0.3). Har inte testat betalversionen.
 
Senast redigerad av en moderator:

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Mobile + fungerar inte heller på Android går inte att ladda ner kartorna så att man kan använda appen offline.
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Jag har Pro Mobil Plus och Samsung Galaxy S4 samt Sygic gps program.
Så här är mina inställningar och nu var telefonen utan wifi eller mobildata på (är i Füssen/Tyskland).
Av någon anledning kan jag inte ladda upp alla 4 bilderna i ett inlägg.
När du får fram kartan välj då manual inte active och ställ dej där du är eller vill ha ställplats zooma med distansen.
Och sen search och när du hittat en ställplats klicka på map och jag klickar då på Sygic samt sedan navigera.
 

Bilagor

  • Screenshot_2014-07-03-21-51-27.jpg
    Screenshot_2014-07-03-21-51-27.jpg
    11,7 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Till ett annat problem...
Kan man inte söka platser bara i ens färdriktning ?
Alltså inte i omkrets där man är utan i ens färdriktning?

Mvh Ronny på ställplats i Witzenhausen
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Jo, det går att välja omkretsen mellan 5-500 km även offline.

image.jpg
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Fungerar då klockrent på Android i min Google Nexus 7 !

Peter :)
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Jag provar resterande bilder hoppas att det kan leda till något....
 

Bilagor

  • Screenshot_2014-07-03-21-51-59.jpg
    Screenshot_2014-07-03-21-51-59.jpg
    11,4 KB · Visningar: 3
  • Screenshot_2014-07-03-21-54-02.jpg
    Screenshot_2014-07-03-21-54-02.jpg
    15,8 KB · Visningar: 1
  • Screenshot_2014-07-03-21-54-28.jpg
    Screenshot_2014-07-03-21-54-28.jpg
    9,5 KB · Visningar: 3
F

F.d. 14324

Guest
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Tack för alla svar, ja har inte lyckats ordna stabilt internet ännu så jag har inte testat ännu.
Mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Man skulle kunna säga att jag misslyckats totalt med promobil+ i min telefon.
När vi var i tyskland försökte jag greja till det med hjälp av gratis wifi, det gick inte och jag misstänkte att trögt internet var boven.
Nu är jag hemma igen och med snabbt internet fungerar det inte heller med att ladda hem sakerna för offline bruk.
Jag började misstänka platsbrist och startade en rejäl upprensning bland mina appar och tog bort alla onödiga och sällan använda appar, cacheminnet fick sig en omgång det med.
Men nej, mobile life har stoppats är det svar jag får varje gång jag försöker, min telefon kanske inte är kompatibel eller nåt.
Jag ska testa några gånger till men jag ger nog upp snart och hoppas att jag har investerat i en ny surfplatta till nästa år. :)


mvh jocke
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Kan det vara vissa mobiltillverkare som ställer till det med egna Androidversioner?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Det kan nog bero på min telefon, Cat b15 med android 4.1och liten processor, stryktålighet före prestanda.
Jag har stött på problem med någon enstaka app tidigare, tex quickstop som min telefon har svårt att komma överens med, men det har jag för mig Hakim skrivit någonstans att appen kan bli seg med äldre operativsystem.
Det jag läst mig till om telefonen är att den kan ha svårt med resurskrävande appar och det kanske är det jag råkat på med promobile.

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: promobil + offline, hjälp önskas.

Äntligen, det tog bara ett halvår! :spinny:
Nu har jag äntligen haft tid och tålamod att kolla upp promobil igen, jag har gjort några försök tidigare men helt enkelt inte kommit i mål.
Nu orkade jag slutföra operationen och jag funderar mer och mer på om mina tidigare problem endast handlade om brister i tålamod... ;)
En bättre telefon kan även ha bidragit till dagens framgång.

Man får visst vara försiktig med radien man söker på, vid 250 Km tar det tid, i filmen blev det 86 Km sökradie och det tog sin tid det med, ni kan snabbspola mellan ca 21 och 59 sekunder.

[youtube]kxiMbxsxhr4[/youtube]

Fungerar fint med Here och Sygic och det går även att skicka positionen till Locus om man vill granska platsen med en väldetaljerad karta, om man nu har laddat hem dem förstås.

mvh jocke
 
Toppen