Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Efter att ha bytt till Windows7 fungerar inte den trådlösa förbindelsen dvs det finns ingen fungerande drivrutin för enheten.
Fick en drivrutin från Trådlöst men det verkar vara för en annan enhet "RALink".
Jag har en dialog med Trådlöst om problemet med ej fungerande drivrutin för Zydas ihop med Windows7.
Skriver här igen när det finns någon information att ge.
Til W7 trenger en samme driver som til Vista.
En rask søk ga en mulig driver: Download ZyDAS ZD1211 802.11b Driver 200127 Driver for Windows Vista / Windows XP X64 - Softpedia
ZyDAS ZD1211b heter nå Atheros AR5007UG
Absolut ska man alltid avvakta att peta in USB-tillbehör innan drivisar är installerade!
Sedan gjorde jag en groda vid min installation av Rocket. Jag såg inte att den komprimerade mappen med Win 7 drivisarna från Trådlösts hemsida också innehöll själva programvaran. Jag trodde att den bara installerade Win 7 drivisar och att jag sedan var tvungen att använda Vista programmet från CD:n för att få ett gränssnitt till enheten. Så var inte fallet. Så är det någon som eventuellt följt mina s k anvisningar från början så sluta med det! Det packas nämligen upp en installationsmapp i C:\Windows\System32\RTL 8187_WindowsDriver_Win7_6................osv, när man kör filen från Trådlösts hemsida. I den System 32-mappen finns sedan setupfilen för att starta installatinsprogammet för gränssnittet! Sedan är Win 7 installationen i sig långsam, det ska funderas en massa och frågas en massa, så ge det tid! (Win 7 verkar vara ett riktigt bra operativ men jag tycker fortfarande jag har noll koll ibland! =)
Fast Rocket-enheten är fortsatt riktigt bra och känns dessutom riktigt prisvärd. Jag har kört en del tidigare på en XP-maskin men nu funkar den lika bra på Win 7, fast tyvärr blir installationen betydligt klyddigare. På XP är den klockren!