Ulla & Claes
HBK Medlem
För ett par månader sedan började Shurflo-pumpen bete sig konstigt när man stängde en kran. Tidigare stannade pumpen så gott som direkt, nu hackar den och låter konstigt i 5-6 sekunder efter att en kran stängts. Jag har frågat en återförsäljare som sade att det inte var mycket att göra (ointresse från säljaren?), jag har mailat Pentair/Shurflo customer support som menade att jag skulle sänka tryckkänsligheten genom att vrida regleringsskruven motsols i 1/4 varv steg tills problemet upphörde. När skruven höll på att trilla ur och ingen förbättring inträffat skruvade jag tillbaka de 2,5 varv jag hade "öppnat".
Vårt vattensystem verkar helt tätt, pumpen startar aldrig spontant. Jag misstänker att det är något fel på trycksensorn men innan jag demonterar pumpen ställer jag frågan här på forum - vad tror ni felet är och hur avhjälps det?
Bifogar en videosnutt där man kan höra ljudet.
Visa bilaga Projektet Konvertera till MP4.mp4
Vårt vattensystem verkar helt tätt, pumpen startar aldrig spontant. Jag misstänker att det är något fel på trycksensorn men innan jag demonterar pumpen ställer jag frågan här på forum - vad tror ni felet är och hur avhjälps det?
Bifogar en videosnutt där man kan höra ljudet.
Visa bilaga Projektet Konvertera till MP4.mp4