• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Problem med onlinesök i iGO

Samma här, är i kontakten med Igo men kartorna funkar inte på min platta ..på telefonen funkar och allt efter senaste uppdatering.Jag har nedladdat och installerat karta ex.Sverige men inga vägar.Har tagit bort appen och installerat på nytt med samma resultat ..vad göra ??
 
Samma här, är i kontakten med Igo men kartorna funkar inte på min platta ..på telefonen funkar och allt efter senaste uppdatering.Jag har nedladdat och installerat karta ex.Sverige men inga vägar.Har tagit bort appen och installerat på nytt med samma resultat ..vad göra ??
Vad har du för platta? Märke, version och årtal?
 
Kan du beskriva lite mer om vad det är som inte fungerar. Lägg gärna in skärmavbilder på de resultat du får fram.
Har iPad air med simkort. Version iPadOS 14.0.1. Vid sökning av ny rutt är ju ett sökalternativ "sökning online". Då svarar den "ingen onlineinformation är tillgänglig". Det har fungerat, var ju "fritextsökning" direkt på ort sas. Hjärnsläpp eller!!! Tips mottages tacksamt. Med vänlig hälsning, Olle
 
Har iPad air med simkort. Version iPadOS 14.0.1. Vid sökning av ny rutt är ju ett sökalternativ "sökning online". Då svarar den "ingen onlineinformation är tillgänglig". Det har fungerat, var ju "fritextsökning" direkt på ort sas. Hjärnsläpp eller!!! Tips mottages tacksamt. Med vänlig hälsning, Olle
Exakt samma problem.
Hoppas på tips.

Hejs
Claes 105
 
Eftersom flera verkar uppleva liknande problem, så kan det vara att iGO har problem och behöver släppa en uppdatering.
Så första steget bör vara att kolla om det finns en ny uppdatering av appen tillgänglig - om det inte redan är gjort.
 
Kan du beskriva lite mer om vad det är som inte fungerar. Lägg gärna in skärmavbilder på de resultat du får fram.
Test
Har iPad air med simkort. Version iPadOS 14.0.1. Vid sökning av ny rutt är ju ett sökalternativ "sökning online". Då svarar den "ingen onlineinformation är tillgänglig". Det har fungerat, var ju "fritextsökning" direkt på ort sas. Hjärnsläpp eller!!! Tips mottages tacksamt. Med vänlig hälsning, Olle

Hej
Mer infoFADDCC4F-0210-49A5-8213-B32F5F0C1B43.jpeg
 
Vad händer om du väljer alla?
 

Bilagor

  • FA05741D-25B2-481F-9874-9AACF4FB721B.png
    FA05741D-25B2-481F-9874-9AACF4FB721B.png
    1,2 MB · Visningar: 23
Platta är Lenovo TB-8540F Programvaruversion TB8540F_RF01_170518 Version TB-8540F_S001014_190420_ROW och Android -version 8.0.1 samt Nivå av säkerhetskopiering för Android 5 mars 2019 ..tack
Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte känner till din platta. Hoppas du får hjälp av någon som har din platta.
 

Bilagor

  • 51C4352E-5B0C-49DD-A287-7AECD13FAE25.jpeg
    51C4352E-5B0C-49DD-A287-7AECD13FAE25.jpeg
    253,4 KB · Visningar: 18
  • E2B2EA55-3CD0-4781-B392-6F017C8B1EC5.jpeg
    E2B2EA55-3CD0-4781-B392-6F017C8B1EC5.jpeg
    367,1 KB · Visningar: 19
  • 4EB1F041-9F51-45BD-A2E1-547397D08874.jpeg
    4EB1F041-9F51-45BD-A2E1-547397D08874.jpeg
    333,5 KB · Visningar: 20
  • BB8486FE-9AFB-4FD5-BB6F-C524AE564437.jpeg
    BB8486FE-9AFB-4FD5-BB6F-C524AE564437.jpeg
    467,7 KB · Visningar: 20
Hej.
Jag hittar inget mönster med problemen i IGO Navigation. Vi medlemmar kämpar för att hitta lösningar. Det har varit en maratondebatt.
Det är nästan patetiskt.
Inget svar från supporten. Vilken annan navigator har valsat runt i HBK på detta sätt.
Jag känner mig nonchalerad av NNG. Trist för en sån bra produkt, så vitt jag kan bedöma.
Kanske kommer det en uppdatering. Undrens tid är inte förbi!!!
Med vänlig hälsning, Olle Bylund
 
Jag lämnade iGO för länge sedan på grund av deras obefintliga support och (då) kartuppdateringar.

Google Maps, Waze, Sygic och Copilot fungerar minst lika bra, de har bara olika gränssnitt och man får känna efter vilken som passar ens egna behov. Så för min personliga del fanns det inga skäl kvar att behålla iGO.
Och då jag inte har något större behov av att navigera offline, så brukar det bli Google maps, för den är bra nog för mig.
 
Eftersom flera verkar uppleva liknande problem, så kan det vara att iGO har problem och behöver släppa en uppdatering.
Så första steget bör vara att kolla om det finns en ny uppdatering av appen tillgänglig - om det inte redan är gjort.
Hej.
Har appen nånting med kartornas uppdatering att göra? Isåfall, hur uppdatera appen, det finns versionshistorik, som verkar sköta sig själv!
Med vänlig hälsning, Olle
 
Appen och kartorna är två olika uppdateringar. Appen uppdateras via Appstore och om du söker upp Igo där, så står det om det finns en uppdatering av appen.
Kartornas uppdatering sker inne i appen och det brukar framgå när det finns nya.
Problem med sökningar mm kan vara en blandning av att appen fungerar dåligt och att kartorna har fel information.

Vad gäller NNG, som gör iGO, så är min känsla att de främst fokuserar på de kunder som köper appen för att integrera dem i sina apparater tjänster under eget namn. Vi som privatkonsumenter genererar förmodligen en väldigt liten del av deras inkomst, vilket deras hantering av supportärenden och kartuppdateringar tyder på.
 
Appen och kartorna är två olika uppdateringar. Appen uppdateras via Appstore och om du söker upp Igo där, så står det om det finns en uppdatering av appen.
Kartornas uppdatering sker inne i appen och det brukar framgå när det finns nya.
Problem med sökningar mm kan vara en blandning av att appen fungerar dåligt och att kartorna har fel information.

Vad gäller NNG, som gör iGO, så är min känsla att de främst fokuserar på de kunder som köper appen för att integrera dem i sina apparater tjänster under eget namn. Vi som privatkonsumenter genererar förmodligen en väldigt liten del av deras inkomst, vilket deras hantering av supportärenden och kartuppdateringar tyder på.

Hej igen.

Har alltid senaste versionen av Appen. För närvarande 1.7, kom för fyra månader sen. Jag får alltid info om nya kartor, som går bra att uppdatera, så det är inte problemet.

Det är onlinesökning som är det akuta problemet just nu, den har funkat hur bra som helst.

Nu poppar det upp info (kan även trycka på pratbubblan i övre högra hörnet) som säger "kostnadsfri onlinetjänstperiod tillgänglig"och nästa steg gå till butik för ytterligare info, och starta om för att aktivera tjänsten. Vilket inte funkar. Faktorer utanför min kontroll. Hjälp!!
 
Tillbaka
Toppen