• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med en gammal tysk och en hög svensk

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
839
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
En gammal tysk
Jag har en tysk gasolflaska där det nu är dags för revisionsbesiktning.
Har inte planerat att besöka Tyskland den närmsta tiden.
Kan jag byta till en ny i Sverige?
Om inte, hur skrotar man en gasolflaska?

En hög svensk
Igår skulle jag för första gången testa att byta min svenska P11 gasolflaska i en AGA gasolautomat.
Stoppa in flaskan i automaten som börja scanningen, efter en stund kommer det upp ett meddelade om att flaska var för hög.
Misstänker att det är ”hatten” som är ovanligt hög (se bild)
Hatten följde med flaskan vid ett byte för några år sedan.
Någon som stött på samman problem?
801AFCCC-1484-4EB9-93CB-914D86F36729.jpeg.
 
F

F.d. 22252

Guest
Fortsätter på den inslagna vägen med spanska flaskor som heller inte har något annan än ett plastlock på ventilen. Och där är användningen av gas jättestor man ser hela tiden lastbilar med flaskor på flaket.
Flaskan ser ju bra ut måste gå att byta in istället för att slänga ska den skrotas är det nog bättre att gasolfyllarna får ta hand om den saken. Min gamla utgångna plastflaska som jag inte vågade använda längre ville jag inte slänga i en sopcontainer utan frågade på campingen och de tog hand om den, kom en bil regelbundet och hämtade och lämnade gasflaskor.
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Jag lämnade en halvtom tysk på återvinningens avdelning för "farligheter" enligt besked från personalen. Det fanns lappar att sätta på för att beskriva innehåll. Prata med personalen på din återvinningsstation.
 
Toppen