• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Problem med backkamera

Det som nästan syns på kanten är en lyktstolpe, i övrigt är det en grusväg med gröna gräskanter!!!
Säljaren är helt ointreserad av problemet, han säger att detta får du lösa själv.

Om du köpt husbilen av ett företag i Sverige, och får ett sådant bemötande, är tyvärr den enda utvägen att vända sig till ARN.

Att be ARN uttala sig om ärendet är kostnadsfritt. Tag gärna hjälp att utforma din anmälan, och bifoga tydligt "bevismaterial".

Lycka till!

Pålle

PS
Med det bemötande du fått, känns det inte helt fel att ange vilket företag det är som inte bryr sig om vad Konsumentköplagen föreskriver.
DS
 
Det som nästan syns på kanten är en lyktstolpe, i övrigt är det en grusväg med gröna gräskanter!!!
Säljaren är helt ointreserad av problemet, han säger att detta får du lösa själv.
Antar att du köpt bilen av ett företag i och med att du skriver att det är en ny bil?
Kjell
 
Om du köpt husbilen av ett företag i Sverige, och får ett sådant bemötande, är tyvärr den enda utvägen att vända sig till ARN.

Att be ARN uttala sig om ärendet är kostnadsfritt. Tag gärna hjälp att utforma din anmälan, och bifoga tydligt "bevismaterial".

Lycka till!

Pålle

PS
Med det bemötande du fått, känns det inte helt fel att ange vilket företag det är som inte bryr sig om vad Konsumentköplagen föreskriver.
DS
Håller till fullo med Ingrid o Pålle! Trist med företag som inte tar på sig eventuella reklamationer och med ett sådant bemötande borde de få en riktig knäpp på näsan. Att dela ut felsökningstips just nu känns kanske inte som det rätta och det därtill, beroende på vad TS själv kan göra i den saken. Har felsökt videoproblem i några husbilar, och för den delen också reparerat display-enheter, men som sagt krävs det lite kunskaper bara i den grundläggande felsökningen. Hoppas ni får detta löst som reklamationsärende!
 
Vilket fabrikat är det som är original då?;)
Jag har original och inte samma fabrikat som trådstartaren har!

Brukar sitta en Pioneer i de flesta jag har sett men vet att det finns dom med Kenwood också. Beror väl en del på årsmodell också. Min Pioneer är dock helt värdelös och den sitter i en 2018 Rapido.
 
Om du köpt husbilen av ett företag i Sverige, och får ett sådant bemötande, är tyvärr den enda utvägen att vända sig till ARN.

Att be ARN uttala sig om ärendet är kostnadsfritt. Tag gärna hjälp att utforma din anmälan, och bifoga tydligt "bevismaterial".

Lycka till!

Pålle

PS
Med det bemötande du fått, känns det inte helt fel att ange vilket företag det är som inte bryr sig om vad Konsumentköplagen föreskriver.
DS
Ja ni har naturligtvis hel rätt. Men med stöd av "diskussionen" här på forumet så ska de få någon vecka till på sig. Om problemet inte löses nöjaktigt i rimlig tid kommer jag inte att tveka o ange vilket företag det är. Jag tror att en del av problemet är att det saknas kompetens för dessa problem på företaget.
 
Var inne och kollade lite på instruktionen till din pioneerenhet. Verkar ju finnas en hel del inställningar man kan göra t.ex avseende ljusstyrka, kontrast mm. Läste på sidan 53-54 i instruktionen. https://cdn.ipaper.io/iPaper/Papers...xiBqjUCv82M_&Key-Pair-Id=APKAIPGQN6BDBMBZ2LCA. Vet inte om det hjälper men kan ju vara värt ett försök. Om du inte kan själv kanske du har en kompis som kan hjälpa till och testa.
Har själv en helt annan pioneer med perfekt bild både på navigation och backkamera.
Kjell
 
Titta noga på linsen ser den grumlig ut? Om den är grumlig kan det kommit in vatten i kabelskarven.
 
Var inne och kollade lite på instruktionen till din pioneerenhet. Verkar ju finnas en hel del inställningar man kan göra t.ex avseende ljusstyrka, kontrast mm. Läste på sidan 53-54 i instruktionen. https://cdn.ipaper.io/iPaper/Papers...xiBqjUCv82M_&Key-Pair-Id=APKAIPGQN6BDBMBZ2LCA. Vet inte om det hjälper men kan ju vara värt ett försök. Om du inte kan själv kanske du har en kompis som kan hjälpa till och testa.
Har själv en helt annan pioneer med perfekt bild både på navigation och backkamera.
Kjell
Är det brukligt att kunden själv skall göra alla dessa justeringar?? Enligt min mening borde ju försäljaren leverera en husbil med kameran justerad!!
 
Är det brukligt att kunden själv skall göra alla dessa justeringar?? Enligt min mening borde ju försäljaren leverera en husbil med kameran justerad!!
Håller med dig helt och hållet! Jag vet ju inte heller om dessa justeringar hjälper dig över huvud taget. Tänkte bara att om du hade en grinig försäljare som inte vill göra något över huvud så kanske detta var att alternativ värt att pröva.

Kanske någon annan med likadan pioneer har lust att testa om de kan få lika dålig bild som du har genom att ändra några parametrar?
Kjell
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen