• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med backkamera

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Det som nästan syns på kanten är en lyktstolpe, i övrigt är det en grusväg med gröna gräskanter!!!
Säljaren är helt ointreserad av problemet, han säger att detta får du lösa själv.

Om du köpt husbilen av ett företag i Sverige, och får ett sådant bemötande, är tyvärr den enda utvägen att vända sig till ARN.

Att be ARN uttala sig om ärendet är kostnadsfritt. Tag gärna hjälp att utforma din anmälan, och bifoga tydligt "bevismaterial".

Lycka till!

Pålle

PS
Med det bemötande du fått, känns det inte helt fel att ange vilket företag det är som inte bryr sig om vad Konsumentköplagen föreskriver.
DS
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Det som nästan syns på kanten är en lyktstolpe, i övrigt är det en grusväg med gröna gräskanter!!!
Säljaren är helt ointreserad av problemet, han säger att detta får du lösa själv.
Antar att du köpt bilen av ett företag i och med att du skriver att det är en ny bil?
Kjell
 

Elektronikern

FD HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Boden
HBK-Nr
29876
Medlemskap
2022
Om du köpt husbilen av ett företag i Sverige, och får ett sådant bemötande, är tyvärr den enda utvägen att vända sig till ARN.

Att be ARN uttala sig om ärendet är kostnadsfritt. Tag gärna hjälp att utforma din anmälan, och bifoga tydligt "bevismaterial".

Lycka till!

Pålle

PS
Med det bemötande du fått, känns det inte helt fel att ange vilket företag det är som inte bryr sig om vad Konsumentköplagen föreskriver.
DS
Håller till fullo med Ingrid o Pålle! Trist med företag som inte tar på sig eventuella reklamationer och med ett sådant bemötande borde de få en riktig knäpp på näsan. Att dela ut felsökningstips just nu känns kanske inte som det rätta och det därtill, beroende på vad TS själv kan göra i den saken. Har felsökt videoproblem i några husbilar, och för den delen också reparerat display-enheter, men som sagt krävs det lite kunskaper bara i den grundläggande felsökningen. Hoppas ni får detta löst som reklamationsärende!
 
R

RobbeS

Guest
Vilket fabrikat är det som är original då?;)
Jag har original och inte samma fabrikat som trådstartaren har!

Brukar sitta en Pioneer i de flesta jag har sett men vet att det finns dom med Kenwood också. Beror väl en del på årsmodell också. Min Pioneer är dock helt värdelös och den sitter i en 2018 Rapido.
 

bimota22

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
28563
Medlemskap
2023
Om du köpt husbilen av ett företag i Sverige, och får ett sådant bemötande, är tyvärr den enda utvägen att vända sig till ARN.

Att be ARN uttala sig om ärendet är kostnadsfritt. Tag gärna hjälp att utforma din anmälan, och bifoga tydligt "bevismaterial".

Lycka till!

Pålle

PS
Med det bemötande du fått, känns det inte helt fel att ange vilket företag det är som inte bryr sig om vad Konsumentköplagen föreskriver.
DS
Ja ni har naturligtvis hel rätt. Men med stöd av "diskussionen" här på forumet så ska de få någon vecka till på sig. Om problemet inte löses nöjaktigt i rimlig tid kommer jag inte att tveka o ange vilket företag det är. Jag tror att en del av problemet är att det saknas kompetens för dessa problem på företaget.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Var inne och kollade lite på instruktionen till din pioneerenhet. Verkar ju finnas en hel del inställningar man kan göra t.ex avseende ljusstyrka, kontrast mm. Läste på sidan 53-54 i instruktionen. https://cdn.ipaper.io/iPaper/Papers...xiBqjUCv82M_&Key-Pair-Id=APKAIPGQN6BDBMBZ2LCA. Vet inte om det hjälper men kan ju vara värt ett försök. Om du inte kan själv kanske du har en kompis som kan hjälpa till och testa.
Har själv en helt annan pioneer med perfekt bild både på navigation och backkamera.
Kjell
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Titta noga på linsen ser den grumlig ut? Om den är grumlig kan det kommit in vatten i kabelskarven.
 

bimota22

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
28563
Medlemskap
2023
Var inne och kollade lite på instruktionen till din pioneerenhet. Verkar ju finnas en hel del inställningar man kan göra t.ex avseende ljusstyrka, kontrast mm. Läste på sidan 53-54 i instruktionen. https://cdn.ipaper.io/iPaper/Papers...xiBqjUCv82M_&Key-Pair-Id=APKAIPGQN6BDBMBZ2LCA. Vet inte om det hjälper men kan ju vara värt ett försök. Om du inte kan själv kanske du har en kompis som kan hjälpa till och testa.
Har själv en helt annan pioneer med perfekt bild både på navigation och backkamera.
Kjell
Är det brukligt att kunden själv skall göra alla dessa justeringar?? Enligt min mening borde ju försäljaren leverera en husbil med kameran justerad!!
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Är det brukligt att kunden själv skall göra alla dessa justeringar?? Enligt min mening borde ju försäljaren leverera en husbil med kameran justerad!!
Håller med dig helt och hållet! Jag vet ju inte heller om dessa justeringar hjälper dig över huvud taget. Tänkte bara att om du hade en grinig försäljare som inte vill göra något över huvud så kanske detta var att alternativ värt att pröva.

Kanske någon annan med likadan pioneer har lust att testa om de kan få lika dålig bild som du har genom att ändra några parametrar?
Kjell
 
Senast ändrad:
Toppen