• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem föra över bilder från Iphone till PC

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.521
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Hej!

Försöker föra över bilder från min Iphone till min PC (windows 10)
Får det inte att funka. Ansluter sladd till USB ingången på PC:n.
PC:n hittar Iphone men hittar inget innehåll. Säger att det är tomt.

Vad gör jag för fel ???
 

cgwik

FD HBK Medlem
Inlägg
298
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2022
När du kopplar iPhonen till datorn skall det komma en fråga på iPhonen "Vill du ge enheten tillgång till bilder och videor?" Om du inte har valt "Tillåt" så ser du inga bilder via datorn.
Om du inte får frågan, koppla iPhonen till ett annat USB-uttag. Om inte det hjälper, prova att starta om både dator och telefon.

/CG
 
D

Deleted member 11118

Guest
Jag har problem med detta ibland och byter då sladd och sen funkar det, konstigt men så är det.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.521
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
När du kopplar iPhonen till datorn skall det komma en fråga på iPhonen "Vill du ge enheten tillgång till bilder och videor?" Om du inte har valt "Tillåt" så ser du inga bilder via datorn.
Om du inte får frågan, koppla iPhonen till ett annat USB-uttag. Om inte det hjälper, prova att starta om både dator och telefon.

/CG
Hej
Jag får den frågan och svarat att det är okey, men inga bilder.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Hej
Intressant. Trodde alla kablar med dessa kontakter var lika.

Jag för ofta över böcker till min läsplatta, men jag får prova olika kablar har en del kablar för det funkar inte med alla, samma när jag skall föra över bilder från mobilen till datorn. Varför det är så vet jag inte, men hos mej är det så.
 
E

ericssonc52

Guest
mportera till pc
Du kan importera bilder till din pc genom att ansluta enheten till datorn och använda appen Bilder Windows:

  1. Se till att du har den senaste versionen av iTunes på din pc. För att importera bilder till en pc krävs iTunes 12.5.1 eller senare.
  2. Anslut din iPhone, iPad eller iPod touch till din pc med en USB-kabel.
  3. Du kan behöva låsa upp iOS-enheten med lösenkoden.
  4. Du kan även se en uppmaning på iOS-enheten som uppmanar dig att Lita på den här datorn. Tryck på Lita på eller Tillåt för att fortsätta.
Följ sedan stegen i dessa Microsoft-kunskapsbasartiklar för att lära dig hur du importerar bilder till appen Bilder i Windows:

När du importerar videor från en iOS-enhet till din pc kan vissa vara felaktigt roterade i appen Bilder i Windows. Du kan lägga till dessa videor i iTunes för att spela upp dem i rätt riktning.

Om du har iCloud Bilder aktiverat behöver du hämta versionerna i ursprunglig, full upplösning till din iPhone innan du importerar till din pc. Läs hur det går till.

Bilder och videor som du synkroniserar från datorn till din iOS-enhet med iTunes kan inte importeras tillbaka till datorn.

Läs om vad du kan göra om du inte kan importera bilder från iPhone, iPad eller iPod touch till datorn.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Det smartaste är att föra över till molnet, det vill säga Google Foto där du har tillgång till alla exifvärden med tid, plats och alla andra tekniska värden. Dessutom är bilderna skyddade från brand, stöld, krascher m.m.
Enligt min mening den mest värdefulla appen med Snapseed som god tvåa.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Det smartaste är att föra över till molnet, det vill säga Google Foto där du har tillgång till alla exifvärden med tid, plats och alla andra tekniska värden. Dessutom är bilderna skyddade från brand, stöld, krascher m.m.
Enligt min mening den mest värdefulla appen med Snapseed som god tvåa.
6CD3A53E-AD3B-4ED1-BC4F-D218AFE51F5A.png
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag synkar alla bilder till iCloud. Då får jag samma bilder i iPhonen och iPaden. Och kan ladda ner dom i PCn genom att logga in i iCloud via PCns webbläsare.
Problemet är att endast 5 GB ryms i gratisvolymen på iCloud.
Google Foto har obegränsad volym utan kostnad och för över bilder automatiskt till molnet, inställbart via WiFi eller mobilab. Jag uppskattar min volym till närmare en TB.
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Problemet är att endast 5 GB ryms i gratisvolymen på iCloud.
Google Foto har obegränsad volym utan kostnad och för över bilder automatiskt till molnet, inställbart via WiFi eller mobilab. Jag uppskattar min volym till närmare en TB.
Ja det stämmer, jag betalar 9 kr/mån för 50 GB. Det räcker för mina mobil-bilder och säkerhetskopia av telefonen.
 

cgwik

FD HBK Medlem
Inlägg
298
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2022
Bilderna komprimeras mer när man sparar dem i Google photo. Det är inte säkert att man ser skillnaden ändå, det blir ju de riktigt fina detaljerna som kan påverkas. En bild jag testade med var ca 5 Mb stor när jag sparade den direkt från telefonen till datorn, men den var bara 2,7 Mb när jag hämtade samma bild från kopian i Google photo. Antalet pixlar på bredd och höjd är de samma men bilden är lite hårdare komprimerad. Det motsvarar ungefär att i Photoshop Elements ställa in bildkvaliten till "Hög" istället för "Maximum". Ingen dramatisk kvalitetsförsämring alltså, men om man skall göra en utskrift i A4-format är ju originalkvaliten att föredra.

/CG
 
Toppen