F
F.d. 58882
Guest
Interna stridigheter inom OPEC sänker priset på diesel & bensin. Hoppas det håller i sig ett tag
.

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Bränslepriset är nog det minsta vi behöver bekymra oss om just nu , eskalerar det nere i grekgränsen vet ingen vilken ände detta vansinne slutar i.
Vänta med att tanka! Snart får du betald för att tanka!
Oljepriset sent igår
ANALYS
Prisraset är en chock för USA:S oljebolag vilket sänder chockvågor till andra delar av ekonomin.
Kl 20.00 handlades oljan till 0,01 dollar/fatet. Gigantisk priskollaps.
Kl 20.30 handlas oljan till -7 dollar/fatet. OBS! MINUS 7 dollar/fat!!!
Nu kan du tanka elhybriden billigt ocksåCoronaviruset har säkert spelat roll men det är mig ni skall tacka. Vi bytte förra veckan en Ford Ranger (diesel ca 1,3 liter/mil) till en liten elhybrid (Kia Ceed).
Naturligtvis sjunker bränslepriser då
Men jag har ju kvar husbilen, den drar ju ca 1,5 liter/milen. Vänta tills jag säljer den, då får ni betalt när ni åker till macken![]()