• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plikttrogna Poliser

M

Matts Torebring

Guest
Sv: Plikttrogna Poliser

Citat: Det här är ett jäkla provokativt sätt att uttrycka sig som jag kanske inte borde göra, men handen på hjärtat..., hur många i Sverige har dött av ett inbrott? Ingen! Inbrott är ett grovt brott som kränker människors frid och trygghet..., men det gör trafikdöden också!

Då vet jag hur du tänker Krister....
Mvh Matts Torebring
 
Senast redigerad av en moderator:

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Plikttrogna Poliser

Nej Matts, du vet inte hur jag tänker. Du försöker förstå hur jag resonerar men du gör det enbart i ditt perspektiv och bemöter en lösryckt mening. Så funkar det inte, inte i en så här komplicerad fråga.

Krister N
 
T

Teddi

Guest
Sv: Plikttrogna Poliser

ja skulle vilja gå in med en sak till.resurser=förpliktelser..vi allmänheten vi har inga resurser..bara förpliktelser.vi måste sköta våra skatter hyra el lån allting som har me vårat uppehälle att göra.vi måste göra rätt för oss,,annars får vi myndigheterna klättrande på ryggen..myndigheterna va har dom för resurser=förpliktelser? ingenting överhuvudtaget.. för de har vi inte de minsta me att göra.:twitcy:
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Plikttrogna Poliser

Njae teddi. Du vänder demokratin ut och in. Det är vi, allmänheten, som har resurserna. Det är vi som tillsätter de politiker som skapar våra regler och våra myndigheter. Vill du påverka oftare än vart fjärde år..., bli politiskt aktiv!

Krister N
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Plikttrogna Poliser

ja skulle vilja gå in med en sak till.resurser=förpliktelser..vi allmänheten vi har inga resurser..bara förpliktelser.vi måste sköta våra skatter hyra el lån allting som har me vårat uppehälle att göra.vi måste göra rätt för oss,,annars får vi myndigheterna klättrande på ryggen..myndigheterna va har dom för resurser=förpliktelser? ingenting överhuvudtaget.. för de har vi inte de minsta me att göra.:twitcy:
Samhället är vi och vi påverkar utvecklingen i allmänna demokratiska val = demokrati!
I det demokratiskt styrda samhället skapas lagar, de avses gälla oss alla!

Alla har att bidra till att detta samhälle fungerar, det är en rättighet att rösta men inte att bryta mot våra gemensamt beslutade lagar och regler.

Alla vi har att förhålla sig till dessa demokratiskt beslutade lagar med att betala skatt, etc - jag ser inga stora problem med våra myndigheter/samhälle, förstår helt enkelt inte vad du menar (om vi håller oss till svenska förhållanden)!
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Plikttrogna Poliser

För det första, det är inte polisen som sätter fartgränserna, så där gäller nog: att man ej skall skjuta pianisten för att han spelar en viss kompositörs verk.
Har själv utfört arbeten på beställarens uppdrag utan att vara övertygad om dess mervärde.

Men alla de 350 dödsolyckor som händer i trafiken kan väl inte orsakas av att hastigheten överskrids? För jag inbillar mig att om man sållar bort alla de som enbart får böter, under 30km för fort, dominera "fortkörarna" vid ev dödsolyckor.
Sen har jag för mig att det finns en väldigt stor andel alkoholpåverkade både bland de omkomna (singelolyckor) och de som orsakar olyckor.

Kan nog inte påstå att jag själv har kört efter alla hastighetskyltar som kantar vägarna utan i huvudsak anpassat farten efter rådande trafikrytm, för det finns sannerligen viktigare händelser att koncetrera sig på än skyltarna.

Skulle vara intressant att få reda på hur olyckstatestiken skulle se ut om den rensades från olyckor med alkoholpåverkan och fartöverträdelser över 30 km/h.
 
Toppen