• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

PCR-test inom 72h?

F

f.d. 53452

Guest
Kan du vetenskapligt bevisa det du säger, annars är det bara det vi kallar "skitsnack"
Att vaccinerna är "nödgodkända" är klart eftersom pandemin har inte varat så länge som en normal process för framtagande och godkännande av läkemedel. Därmed inte sagt att de är "sämre" men osäkerheten kring dem blir större. Var det slutar är enbart spekulationer.
Tyvärr har hela pandemin och hanteringen av den i dagens polariserade samhällsklimat resulterat i masshysteri. OBS jag är inte "pandemiförnekare" men jag studerar statistik mycket noga och dra mina egna slutsatser av olika jämförelser.
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Visst är det valfritt att vaccinera sig, men skulle du sedan drabbas av svårare Covid som kräver sjukhusvård så är min åsikt att du genom ditt beslut frånsagt dig rätten till sjukhusvård. Det kan ju inte ha undgått någon hur Covid belastar sjukvården och hur sönderkörd personalen (våra hjältar) är.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Visst är det valfritt att vaccinera sig, men skulle du sedan drabbas av svårare Covid som kräver sjukhusvård så är min åsikt att du genom ditt beslut frånsagt dig rätten till sjukhusvård. Det kan ju inte ha undgått någon hur Covid belastar sjukvården och hur sönderkörd personalen (våra hjältar) är.

Kan jag också tycka, men man bör lägga till några andra saker också!
Den som brukar droger, alkohol och tobak har också frånsagts sig rätten till sjukvård, lägger vi till fetmarelaterade sjukdomar och idrottsskador så kan våra hjältar få 12 veckors semester.

Jag har vaccinerat mig bara för att jag bor där jag bor!
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Fick här ett tillfälle att '' få in en tanke '''
Tja tja...tja... kör du omkring full eller påverkad... så faller ganska säkert din rätt till ersättning från bilförsäkring! Där finns ett sådant tänk. Så helt otänkbar är nog inte tanken..... kanske inte nekas vård men vård till högre avgift? ? Att röka hela livet är synnerligen synnerligen osmart! Vi får väl se om 10 20 år när det absolut mest impopulära blir att tatuera sig! Vem ska betala för att ta bort tatueringar? Skattebetalarna ?
Nu till mitt inlägg.... Varför ska.....oftast damen... sitta med fötterna uppe på instrumentbräda... upp mot framruta? Hur klokt är detta vid en kollision? Är det lagligt? Höj egenavgiften vid ev benbrott om man inte sitter normalt.??. Säkerhetsbälten är knappast avsedda för halvliggande position. Själv har jag ont o skulle verkligen behöva en mindre operation.... men svaret är..tidigast till hösten.... varför... jo för att människor inte ens kan hålla 1.5 meter anstånd! Tack så mycket... ni som genom slarv o egoism förlängt vårdköer... ni får vård men jag som verkligen hållit all säkerhet ska lida ytterligare ett halvt år..ont o hela sommaren förstörd.. Förbannad på er är bara förnamnet. Ta ner era fötter o sitt ordentligt o se till att du inte tränger dig förbi i vården i onödan. Jag behöver min operation... eller är det rätt att bara för din ''bekvämlighet..slapp o slö '' ska du riskera onödiga vårdinsatser! Husbilar har nog inte det bästa krockskyddet... så ta ner fötterna o gör det nu.
 
Toppen