Thomas och Lena
FD HBK Medlem
Hej på er alla!
Jag tar upp en fråga som har avhandlats i ett antal trådar tidigare, men svaren är ganska spridda så vi provar i alla fall.
Vi funderar lite smått på att byta bil. De som vi tittat på har alla en fasligt låg lastvikt, vilket gör att det bör vara bättre att väga upp med en gång.
Jag undrar nu om någon kan ge mig lite objektiva åsikter om vad som är bra och dåligt med en husbil registrerad på över 3 500 kg?
Att den största (enda??) fördelen är att man förmodligen inte kör med överlast har jag koll på, men finns det fler?
Vad jag förstått är väl Sverige ensamma om denna variant? Hur funkar det när man kommer utomlands? (Poliskontroller, hastigheter mm)
Hur mycket dyrare blir t.ex. en resa genom Österike?
Priser på färjor/broar?
Tacksam för alla svar vi kan få!
/ Thomas & Lena
Jag tar upp en fråga som har avhandlats i ett antal trådar tidigare, men svaren är ganska spridda så vi provar i alla fall.
Vi funderar lite smått på att byta bil. De som vi tittat på har alla en fasligt låg lastvikt, vilket gör att det bör vara bättre att väga upp med en gång.
Jag undrar nu om någon kan ge mig lite objektiva åsikter om vad som är bra och dåligt med en husbil registrerad på över 3 500 kg?
Att den största (enda??) fördelen är att man förmodligen inte kör med överlast har jag koll på, men finns det fler?
Vad jag förstått är väl Sverige ensamma om denna variant? Hur funkar det när man kommer utomlands? (Poliskontroller, hastigheter mm)
Hur mycket dyrare blir t.ex. en resa genom Österike?
Priser på färjor/broar?
Tacksam för alla svar vi kan få!

/ Thomas & Lena