• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parkeringsskada!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Fy f----- för vissa människor :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:.
Jag hade parkerat husbilen ikväll utanför a-förmedlingen i Kungsbacka några timmar, när jag kommer tillbaka till bilen har någon j---l kört på bakdelen på husbilen och skrapat upp ett fult märke i plasten på "kofångaren" samt klämt till baklyktan så den lossnat och hängde i kablarna och dinglade nedanför.
Lyktan verkar hel i glaset, men troligen har plastfästena gått av.
Har polisanmält, men vad hjälper det...
Ska ringa försäkringsbolaget i morn.
På parkeringen, som är rätt stor, (och avgiftsfri), hade jag ställt mig över två rutor (det fanns massvis med lediga platser, parkeringen var i stort sett tom så när som på min bil och kanske fem, sex bilar till), och jag hade parkerat så att det fanns ca två meter utrymme bakom bilen, och ändå kan folk inte använda ratten på sin bil till det den var avsedd för, utan har snikit ända inpå min bil och skadat den. Och sen stuckit därifrån.
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
Tycker man har haft nog med andra bekymmer den sista tiden och behöver inte fler....
/Annette

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Parkeringsskada!

Hvis plasten i "fångaren" ikke har sprukket og det ikke er synlige sprekker på lampan så burde det være mulig å sette det hele sammen igjen uten nye deler.
Regner da med at fångaren er blitt trykket inn så mye at skruene som fester lampan har sluppet taket.

Men er det ikke merkelig, her stiller vi oss på en tom stor p-plass og når vi kommer tilbake så står det flere biler tett opp til vår store, men ingen andre steder på plassen. Kan det være G-kreftene :wink:

janne A

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2025

Trist .... precis sånt som man inte vill råka ut för. Tyvärr är det väl så att det sista klantarschlet inte har fötts ännu....

//janne

laval

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2026

Annette.
Trist att du råkat ut för en smitare.Hoppas att det någorlunda enkelt går att fixa skadan.När vi parkerar våra husbilar får vi väl snart sätta upp koner med plastkätting runt bilen så att det inte går att parkera,köra nära:p
//Lars

F

F.d. 50042

Guest

Det är för bedrövligt detta med smitare, i våras råkade vi ut samma sak, en

närgången "parkeringsgäst"? drog hela högersidan på husbilen med skador,

ej reparabla. Bilen går ju att använda men delar som måste bytas, stänkskärm

nedre "spojler" i ABS-plast, som inte går att laga. Det tråkiga är att behöva

köra med en krockskadad bil i över ett halvt år! innan fabriken utomlands

behagar att sända rätt delar till återförsäljaren i Sverige. Har nu väntat sedan

i juni på att delarna är till höger sida och inte till vänster. Två gånger har de

skickat fel! Väntar nu på att det kanske blir tredje gången gillt.

Mvh

Bosse

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52945

Guest

Ludde Kuddsson;

Skittråkigt, som du/familjen inte haft det tufft nog på senaste tiden, hoppas det löser sig fort med reparation m.m

Mvh, pilot

F

F.d. 58621

Guest

Mycket tråkigt och ledsamt, men vad ska man göra?
Märkligt att det finns människor i vårt samhälle som inte kan ta ansvar för sina handlingar utan smiter i hopp om att ingen har sett. Jag tror att det är vanligt förekommande att dessa smitare är påverkade på något sätt och lever i sin egen lilla värld. Flera av dem kör troligen också omkring med helt oförsäkrade bilar. Blev själv påkörd, för några år sedan, av en sådan som inte ens hade en trafikförsäkring. Att dom bara vågar?
Jag har en helt motsatt upplevelse från en parkeringsskada. Vi hade varit inne i stan på julmarknad. Hittade en bra men trång parkeringsplats i närheten. Kom tillbaka, satte oss i bilen och åkte hem. Senare på kvällen ringer det på telefonen och en person säger sig ha kört på vår bil. Det är inte möjligt tänkte jag för den står ju i garaget. Men, han vidhöll att han hade gjort det och lämnade alla sina personuppgífter. Jag gick sedan ner i garaget och kollade. Jo då mycket riktigt, den bakre högra dörren var rejält intryckt. Ingen av oss hade lagt märke till detta.
Hoppas att det löser sig med försäkringsbolaget så att skadan blir åtgärdad och att husbilen fullt återställd. Acceptera inget annat.
V-backen ;)

F

F.d. 4927

Guest

Mycket tråkigt. Hoppas det inte blir trubbel med försäkringsbolaget.
Detta får mig att tänka på vilket smäck (skräp) de så kallade kofångarna är på dagens bilar i allmänhet och husbilarna i synnerhet. De borde väl i rimlighetens namn vara konstruerade för att klara mindre påkörningsskador på t ex parkeringsplatser. Nu spricker ju plasten bara man titar på den!

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026

På tal om att inte ha kontroll över sitt fordon. Min fru köpte sig en ny bil. Första dagen och efter tre mil kommer det en bil + husvagn och vrider in för snävt. Stötfångare och v-framskärm skadade. Snacka om att hustrun blev ledsen. Till saken hör att frugans bil stod ensam parkerad på en gräsplan med ca. 50 meter plats på bägge sidor om bilen. Men eftersom vi fick den stora äran att se när "klanskallen" körde in i hustruns bil, blev det inte tal om någon smitning ! Bilen är fortfarande inte reparerad. Detta hände för två månader sen ! Verkstaden har inte tid ! Kul !
Hälsn.......Ce-eN !
Nissan skada.JPG

F

F.d. 52943

Guest

Tråkigt med parkeringsskador - hoppas ni får det fixat utan alltför mycket problem och kostnader!

Vi lyckades få en intryckt baklucka på vår personbil när den stod parkerad i carporten på vår tomt. Grabbens svärfar missade att dra handbromsen i sin stora SUV på vår gårdsplan. Gården lutar ner mot huset - voila - intryckt backlucka, kvaddad kofångare och backljus. Förövaren blev rätt generad - minst sagt...
:eek:

I Götet hade vi fått vänta tills januari på versktadstid. Vi flyttade till Skåne i mellantiden. Fick tid bums - den står på verkstad just nu.
:D

F

F.d. 50042

Guest

Det är för bedrövligt detta med smitare, i våras råkade vi ut samma sak, en

närgången "parkeringsgäst"? drog hela högersidan på husbilen med skador,

ej reparabla. Bilen går ju att använda men delar som måste bytas, stänkskärm

nedre "spojler" i ABS-plast, som inte går att laga. Det tråkiga är att behöva

köra med en krockskadad bil i över ett halvt år! innan fabriken utomlands

behagar att sända rätt delar till återförsäljaren i Sverige. Har nu väntat sedan

i juni på att delarna är till höger sida och inte till vänster. Två gånger har de

skickat fel! Väntar nu på att det kanske blir tredje gången gillt.

Mvh

Bosse

Fick besked idag, fel igen!!! Va F-n håller dom på med i Frankrike? Är dom till

vänster eller???

Mvh

Bosse

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Sådant är ju skittråkigt men tyvär så tänker ju säkert billisten att det är billigare och åka det finns inga vittnen som kan ha sett det ?
Ställer man sig så långt bort som möjligt så har det säkert ställt sig någon brevid ändå .

F

F.d. 50042

Guest

Foto + beskrivning samt detaljnummer från fabrikens reservdelsbok har skickats

från husbilsfirman. Fransmännen har tydligen en annan reservdelsbok?

Bosse

F

F.d. 7222

Guest

Ludde Kuddsson;

Hej.
Vad trist med sådana typer som inte tar sitt ansvar :mad:.
Jag såg själv en gång en "äldre" dam, som när hon skulle svänga ut från en p-ruta tryckte en bredvidstående bil framåt i den ruta den stod i så att det blev en lång reva i den bilens kofångare. Damen reagerade inte trots att det måste ha kännts att det tog emot ganska rejält. Jag tog reg.numret och skulle just sätta en lapp på den påkörda bilen när dess ägare kom ut från en närliggande butik. Gissa om ägaren blev glad?
Men som jag alltid säger :
Det hjälper inte hur många hästar som finns under huven,
om det sitter en åsna bakom ratten.
Hoppas det löser sig på ett bra sätt för dej!!
Husbilsvänliga Hälsningar
Polaren

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Polaren:
Att smita från en påkörning/smitning blir ofta att man får lämna in lappen ett tag något som damen kanske skulle fått för då kanske dom tittar och känner efter lite när hon är ute och åker .

F

F.d. 3088

Guest

Ludde Kuddsson;

Hej taskigt med skadan, men vad menar du med att det fanns två meter bakom bilen var man tvungen att köra där eller fanns det annan väg att passera förbi :confused:

Gurra

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jo, jag hade kört in och parkerat över två p-rutor, och då hade jag kört med "nosen" ända fram i den främre p-rutan, och således fanns det ca två meter kvar bakom bilen i den bakre p-rutan, och den som har kört på mig har ju uppenbarligen varit inne och kört i "min" bakre p-ruta. Är du med?
/Annette

Toppen