• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parkeringsskada!

F

F.d. 7222

Guest
Sv: Parkeringsskada!

Polaren:
Att smita från en påkörning/smitning blir ofta att man får lämna in lappen ett tag något som damen kanske skulle fått för då kanske dom tittar och känner efter lite när hon är ute och åker .

Vet inte vad det blev för efterräkningar för "damen". Men han som fått sin bil skadad var väldigt glad för att jag varit observant och noterat den påkörande damens reg,nr.

F

F.d. 26625

Guest

Man kan få hjälp av trafikskade fonden vid en parkerings skada, offtas hjälp till självrisken. Jag jobbade för många år sedan som bilplåtslagare och vi fixade många sådande skador. Så när tjänstebilen blev på körd för ett par årsen så hjälpte dom mig.
Dom kräver en polis anmälan.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Vi får väl se hur det blir med trafikskadefonden, inte säkert att jag får tillbaks självrisken (som var 2200kr....).
Jag har iallafall en polisrapport, det står att det är en påkörningsskada troligtvis orsakad av annat trafikförsäkrat fordon.
På måndag ska jag ringa till Varla bil i Kungsbacka så ska vi boka in en tid för besiktning av skadan, de ska skicka en offert till försäkringsbolaget (Codan genom SCR)
Det är inte kul att punga ut med så mycket pengar innan jul, hade behövt dom till annat nu....

Toppen