• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pössl eller La Strada?

F

F.d. 55532

Guest
Sv: Pössl eller La Strada?

Grattis
Vilken vikt fick ni. Jag kollade vår Xl idag. Med full tank (120l) utan vatten ingen mat, inga kläder men nödvändiga verktyg stolar och bord mm inkl hund och hustru hamnade jag på
3300. Inget stort utrymme för intressanta inköp på väg hem från europa trots att det finns gott om plats. Allt fungerar utom Multimedia. Ljudkontrollen på ratten har hoppat ur. Ljudet på navigatorn fungerar inte. Christer ska ta tag i detta.
I övrigt allt ok inget skrammel. Lite hög dieselförbrukning men verkar bli bättre efter hand.
/i nge
 

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2024
Sv: Pössl eller La Strada?

Ingel, jag planerar att väga bilen nästa vecka.
Hämtar den på fredag från rostskyddsbehandlingen.
Har inte provat nåt ännu.
Tror inte att det är så mycket utrymme för annat än det nödvändigaste för att inte överstiga lastvikten.
Valde ju det tyngre chassiet ... // Pirkko
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.656
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Pössl eller La Strada?

Inge, då har du ju ytterligare 200kg att lasta. Hur många husbilar har det?:twitcy:
 

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2024
Sv: Pössl eller La Strada?

Bilen vägde 3030 kg med endast ca 20 l diesel i tanken. Vägde den hos bilbesiktningen i Karlstad.
Nu blir det enkelt ;-) att räkna ut vad som får plats efter jag räknat ut vikterna på mig, Kjell, vatten, välfyllt kylskåp, 60 l diesel, gasolgrill, stolar, ev bord.
Har nu kört 50 mil och vi är helnöjda med allt ... förutom fjädringen i framändan, som känns "stötig" och lite "bockig" ... // Pirkko
 
F

F.d. 55424

Guest
Sv: Pössl eller La Strada?

Finns här någon som har erfarenhet av La Strada H, alltså modellen med sittgrupp bak. Jag tycker den verkar helläcker, men hur pass svårt är det att bädda två sängar där nere? Men framför allt, var gör man av bagaget? Jag hittar inte mycket utrymme? Man vill ju ha med sig två stolar... Tacksam för svar, för jag är sugen på La Strada eller Pössl.
 
H

Husbilgolf

Guest
Sv: Pössl eller La Strada?

La Strada H är troligen valet för den som inte har med prylar! Vi tyckte om sittgruppen och känsla av storlek, men fann bilen opraktisk. Så vi valde C. Stor säng. Plats till allt och lite till. EB med enkelt-sänger är kanske bättre om man inte vill kliva, men den var inte på marknaden i 2012. Pössl är helt OK, men LS ligger en division högre!
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Pössl eller La Strada?

La Strada H är troligen valet för den som inte har med prylar! Vi tyckte om sittgruppen och känsla av storlek, men fann bilen opraktisk. Så vi valde C. Stor säng. Plats till allt och lite till. EB med enkelt-sänger är kanske bättre om man inte vill kliva, men den var inte på marknaden i 2012. Pössl är helt OK, men LS ligger en division högre!


I valet mellan Pössl och La Strada väljer vi nog-----------Globecar CampScout!? Finurliga lösningar, bra myggdörr, stort packutrymme, bra med duschen i mitten (skapar utrymme på toa), högt kylskåp, mycket för pengarna. Ska åka och förhandla i dag.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Pössl eller La Strada?

Avanti E eller H funderade jag på eftersom de ibland kommer som begagnade. Problemet för oss var att sängen bara är 190cm lång. Tanken var isåfall att ta bort ställningen till bilbältena och bygga om längst bak för att få 5 cm längre säng. (har dock aldrig kontrollmätt om det kan fungera)
Här är de som finns på mobile.de nu:
La Strada Angebote bei mobile.de
 
Senast ändrad:

Anders M

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Växjö
HBK-Nr
14484
Medlemskap
2024
Sv: Pössl eller La Strada?

I valet mellan Pössl och La Strada väljer vi nog-----------Globecar CampScout!? Finurliga lösningar, bra myggdörr, stort packutrymme, bra med duschen i mitten (skapar utrymme på toa), högt kylskåp, mycket för pengarna. Ska åka och förhandla i dag.

Bra val. Globecar och Pössl är samma bil, från samma fabrik. Lite annorlunda träslag, färgval och dekaler.
 

Skogstuna

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Borås
HBK-Nr
1455
Medlemskap
2024
Sv: Pössl eller La Strada?

Om man kan tänka sig ett annat märke men vill ha en rundsits grupp finns Karmann Dexter 650. Då har man möjlighet att bädda upp sittgruppen eller fälla ner en säng elektriskt som sitter ovanför sittgrupper.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Pössl eller La Strada?

Finns här någon som har erfarenhet av La Strada H, alltså modellen med sittgrupp bak. Jag tycker den verkar helläcker, men hur pass svårt är det att bädda två sängar där nere? Men framför allt, var gör man av bagaget? Jag hittar inte mycket utrymme? Man vill ju ha med sig två stolar... Tacksam för svar, för jag är sugen på La Strada eller Pössl.

Fynd med fulluftfjädring. Legat länge till salu så det är nog prutläge.
La Strada AVANTI H mit Vollluftfahrwerk als Kastenwagen in Rhede
 
F

F.d. 26443

Guest
Sv: Pössl eller La Strada?

Hur skriver man för att hitta beg , Lastrada avanti H Pösel , på Mobil. de .
En Novis . Vänligen Sewed Wahlman
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Pössl eller La Strada?

Hur skriver man för att hitta beg , Lastrada avanti H Pösel , på Mobil. de .
En Novis . Vänligen Sewed Wahlman

Välj "Marke" = La Strada
Välj inget mer, du kommer att få fram ca 70 st lastrada. Det går inte att söka på H-modellen enbart.

Eller titta längre upp I denna tråd på post nr 72
 
Senast ändrad:
Toppen