• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Finns det nån parkering i närheten av färjan i Oskarshamn som man kan stå på natten innan vi ska åka? Bilen är ju bara 5,90 så det funkar med en vanlig parkeringsruta.
Det finns en populär ställplats i hamnen. Annars skulle du kunna ställa dig på Lidls parkering strax intill färjan.
 
F

F.d. 22252

Guest
Varför inte höra med rederiet och meddela problemet det kan ju inte vara första gången de hjälper folk med rullstol.
När jag hade problem med startmotorn så sa dom var jag kunde stå i nedförsbacke och blev det problem skulle de fixa att jag kom ombord.
Kom ihåg att bryta på gotländska så hjälper de till.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Då är den elektrifierade cykelrullstolen nästan klar!
Återstår att snygga till svetsarna och lacka den.
Jag har provkört en liten runda och den känns stabil. Åsa var skeptisk till den men efter en provtur så tyckte hon den var ok2BA104A3-5298-4802-900D-6F7150F7D383.jpeg30091C48-9889-4A01-B824-2B675B9CEBA1.jpeg
Den kommer att underlätta på våra turer. Framförallt förlängs min räckvidd ;)
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Blev ingen resa mot Gotland idag. Åsa fick problem med magen och fick åka in till akuten igår. Nu får vi vänta tills hon mår lite bättre och magen är bättre. Hoppas att vi kommer iväg i mitten slutet av veckan.

Det var tråkigt att läsa att Åsa blev dålig. Hoppas att det ordnar sig snart.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vi har beslutat att ställa in Gotlandsresan. Åsa är mycket trött och orkar inte mycket tyvärr. Jag har fått tillbaka ryggvärken men i andra sidan nu. Fick en tid på måndag fm hos doktorn som gjorde op i våras. Kanske vi tar en tur nånstans i södra Sverige i nästa vecka, vi får se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen