• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Sv: På spåret i Skandinavien

Jadu Lasse, nu har vi stött våra gamla trötta hjärnor i över tre veckor, men ingen av oss får fram var bilden är tagen.

Kanske du får igång oss med en ledträd....?

Jag har tyvärr varit bortrest ett tag men här kommer en bild som gör det lättare.

Bilagor

• 110819 008.JPG
    110819 008.JPG
    1,6 MB · Visningar: 3

Ja det är Kristinehamn. Den första bilden är tagen ca 300 m uppströms den andra.
Din tur Lasse

Julmarknad är rätt men inte Huseby.

Bilagor

• På spåret7 .jpg
    På spåret7 .jpg
    1,5 MB · Visningar: 9

Nu kan det inte vara så svårt.

Bilagor

• På spåret8 .jpg
    På spåret8 .jpg
    1,1 MB · Visningar: 6

Här kommer nästa bild att gissa på. Järnvägsentusiasterna kan nu börja räkna på var km 120 kan tänkas vara nånstans! (Anger avståndet från en station där banan anses starta!) :)

DSC_0029b-1.jpg

Hallå Uffe. En järnväg var ju inte helt oväntat. Ser ut som småland kan det vara mellan Hultfred -Målilla?

Rätt bana Thomas, men lite för långt ifrån för att få godkänt... :)

Km 120 räknat från Växjö borde vara Hultsfred. Nu ska jag ut och åka på 1435mm, får kolla resultatet i morgon.

Tillbaka
Toppen