• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret i Skandinavien

Böljande landskap...... bilden innehåller säkert något speciellt som jag inte upptäcker.

Att det är i norrland är säkert inte en alltför vågad gissning och för att säga någonting mera så säger jag Nordingrå, eftersom jag vet att du just varit i trakterna.

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Jadu Kjell, här sitter Carola och jag och böjer, försvenskar Ararat i olika former, men det blir bara konstigt. Arasjön, ararark... låter i och för sig samiskt, men vi gissar Åre och Åreskutan.

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Ha, ha... Så det kan bli med tveksamma och långsökta ledtrådar. Arken är ju en typ av sjöfarkost. Skutan en annan. Arken strandade på Ararat och skutan på Åreskutan. Sjön är således Åresjön. Bra jobbat!
Lämnar över spåret till Er!
Hälsningar Kjell

G

Göran & Carola

Guest

Ser ut som Lunde, vid Sandöbrons södra brofäste.

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Helt rätt. Tänkte just sätta ut nästa bild som var den K-märka neonskylten på Westerlunds Konditori, som ligger på andra sidan vägen. Den bilden får ligga till sig och användas senare.

G

Göran & Carola

Guest

Jag är uppväxt i Lunde, men flyttade därifrån långt innan bilmuseet byggdes. Däremot brukar vi köra gamla E4 över Sandöbron ibland, när vi åker söderut.

Var är vi nu:

Bilagor

• PICT0044.JPG
    PICT0044.JPG
    2,6 MB · Visningar: 4
G

Göran & Carola

Guest

Om vi vrider kameran lite mer till vänster.

Bilagor

• PICT0041.JPG
    PICT0041.JPG
    2,8 MB · Visningar: 2

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

.... då kommer vi ursprungligen från samma trakt. Själv är jag född och uppvuxen i Övik, men det var länge sedan.

Gissar på Kittelfjäll, eftersom jag kommer ihåg att man där har en åttakantig restaurang. Vill minnas att det skulle symbolisera samernas åtta årstider....

G

Göran & Carola

Guest

Va kul, brukar åka ner till Ö-vik och se elithockey i FC emellanåt.

Kittelfjäll, med sin speciella ravin-skidåkning vintertid, är helt rätt så det är din tur igen.

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Jasså var det rätt..... trodde jag inte, trots att huset var åttkantigt.

Reser vidare......

Bilagor

• P7232264.JPG
    P7232264.JPG
    2,6 MB · Visningar: 5

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Jasså renhornen räcker inte, då får jag lägga in en bild till.... vill inte påstå att den är så typisk, men den är tagen på orten.

Bilagor

• P7232270.JPG
    P7232270.JPG
    2,1 MB · Visningar: 0

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Är på jobbet, men tjuvkikar in här. Ser att Du håller Dig till övre Norrland, Tommy. Detta (renhornsstatyn) är ett av Konstvägen Sju älvars konstverk i Gideälven i Åsele kommun i Västerbotten (Närmast Fredrika) .
//Kjell

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Glädjande nog så har tråden fått dragning mot norrland och namnet, "På spåret mot Norrland" skulle passa bättre.

Kjell, visst är det Fredrikas kommunalråd som har stora drömmar om att bli ett buddhistiskt centrum i världen! ....... renhornen i Gideälven känns bättre, passar bättre på något vis.

Din tur Kjell.

Toppen