• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Sv: På spåret i Skandinavien

Det skulle det kunna vara, utanför Kneippbyn, men där finns ingen kustremsa bakom hällarna. Nej, Norr om Visby ... dock ej Brissund, Själsö, Bergsbetningen eller Gustavsvik.

Senast ändrad:

Tja, trots att jag kikar på googles maps finner jag inte namnet. Har besökt platsen med Maja, tror jag. Ligger i närheten av Hangvar om jag inte minns fel. Lite kvister som repade bilen annars en fin liten väg in till vändplatsen där en Nordic just övernattat :-)

En liten chansning men minnesbilden på näthinnan liknar i alla fall väldigt mycket din. Men som du påpekat finns det många liknande platser på Gotland.

Just så var det - Sigsarve strand. Kunde inte hitta namnet på kartan bara. Rekommenderas som besöksmål nästan året om - går uppenbarligen att nattparkera uppe vid vändplatsen också.

Nu över till något annat; var har vi varit denna gång?

Bilagor

• New_På spåret.jpg
    New_På spåret.jpg
    44,2 KB · Visningar: 5

Alldeles riktigt med Erskine. Jag får väl ge dig rätt även om husen inte ligger i Nora utan i en ort strax väster därom; Gyttorp. Ta gärna en sväng förbi Gyttorp och kolla fler spännande byggnader från Erskines penna.

Över till dig!

Tack, det var nog jag som läste slarvigt, men att det var Erskine´s penna som varit i farten var det ingen tvekan om.

.... en bit därifrån såg vi det här, men var?

Bilagor

• P7222225.JPG
    P7222225.JPG
    2,3 MB · Visningar: 14

Det var nå´n vecka sedan jag var här senast. Det är väl Friesendahls timmerflottare i Sollefteå om jag inte misstar mig totalt i hastigheten.
//Kjell

Senast ändrad:

Kjell undrat var du varit, men nu förstår jag varför du inte synts till här.... Du har varit i Sollefteå!

Staden som Sven Jerring beskrev som, "ett skidspår mellan två regementen", vilket f.ö. inte längre gäller. Inget regemente, men tvätten i Långsele lär finnas kvar! :msn_wink:

Din tur Kjell.....

Det var en pausbild i väntan på att Kjell i "Mona och Kjell" skulle lägga nästa spår ...

Annars är det rätt - Adelsgatan i Visby nära Södertorg och Söderport

Tack, Kenth för att Du hållit tråden levande medan jag varit helt förlorad åt jobbet.
Vad föreställer denna bild?
IMG_0173.jpg
//Kjell

Tillbaka
Toppen