• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Visst var det läget på Systemet i Sigtuna som jag ville visa mina kära klubbkompisar, så de slippa irra omkring bland Sigtunas idylliska gränder.

Janne, du tar oss vidare.

Tommy

Ok, tack, då kör vi norrut.
I vilken ort kan småttingarna leka i den här fina traktor'n, med den fina utsikten?
IMG_20210717_113616.jpg

Den här superstora stolen, modell XXL, finns också på platsen, liksom 4 st fina P-platser för HB.IMG_20210717_113528.jpg

Här finns också Norges första slussanläggning, byggd år 1849, med tre slussar på en total höjdskillnad på 10 meter!!!! Bredvid finns också en naturskön ställplats för 6 st husbilar på asfaltplanen.

Så nu kanske ni som inte varit där kan fuska lite och googla på det. :twitcy:

Senast redigerad av en moderator:
Tar jeg ikke feil så var Engebret Soot personen bak denne kanalen (som flere i Norge) og at det er en minnestein over han ved ene slussen. Flere slusser i samme vassdrag.

Tillbaka
Toppen