• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Tack, Hasse! Du tog min tilltänkta ledtråd som ett svar. ;) Jag gissade på Helgelandsbron men hoppas på att någon annan
skulle bidra med svaret.
Nåväl, nu lämnar vi broarna och går på ett konstverk i stället. Var?
//Kjell

76EA63CD-FEF9-42FF-976C-72B148AA2822_1_201_a.jpeg

Bra chansning, Thomas! Yran är den årligen i september återkommande Brännbollsyran. Campuset är Umeå Universitet och
skenet är skulpturen Norra skenet.
Var så god och ta över!
//Kjell

Tack Kjell. När du skrev ”campus” for mina tankar till campus Mjärdevi i Linköping.
Ska rota lite bland bilderna, återkommer strax.

Nobel hade ju en dynamitfabrik i Vinterviken i Stockholm där den kände kocken Markus Aujalay driver sitt café Winterviken. Har aldrig besökt platsen för dynamitfabrikens sprängförsök men däremot Aujalays lokal. Det får bli min nästa gissning.
//Kjell

Jepp, visst är det Vinterviken i Gröndal i Stockholm. Spåret leds vidare av dig Kjell.
Bifogar några bilder till.
HBK_apr2020C.jpg

HBK_apr2020D.jpg

Tillbaka
Toppen