• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Vore synd om denna fina tråd dör ut. Att det är i Sverige syns, men vilka kyrkor har gjutjärnstorn? Riddarkyrkan är det ju inte. Är det i norra Sverige? Hälsningar Göran Hellman
 

Tofa

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30451
Medlemskap
2024
Var har vi egentligen hamnat? Den frågan ställde vi oss när vi kom fram hit till ställplatsen vi hade siktat in oss på.

HBK - Copy.jpg
 

Tofa

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30451
Medlemskap
2024
Visst är det Lysekil. Lyckligtvis hittade vi en plats några hundra m bort, en ställplats som inte låg mitt i cruising-stråket, utan strax intill. Med gratis underhållning till kl4 på natten.
Knazig & Ilis leder oss vidare på vår nordenresa.
Tomas
 

Knazig & Ilis

FD HBK Medlem
Inlägg
658
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
25947
Medlemskap
2022
Men inte är Strömsund någon stad?
En tätort i alla fall...

Strömsund är en tätort i norra Jämtland samt centralort i Strömsunds kommun, Jämtlands län. Strömsund ligger vid Russfjärden i Ströms Vattudal. Europaväg 45 går via den 1956 invigda Strömsundsbron över Ströms Vattudal och in i Strömsund. Wikipedia
Yta: 3,63 km ²
 
Toppen