• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

”Katalonien i Spanien är närmare än Katalonien i Frankrike.”

Ok, dvs. vi skall västerut och närmast är ju Spanien, men byggnadsstilen på husen känns främmande.

Bron är å andra sidan Romersk, så det skulle kunna vara Portugal. Romarna var på plats och byggde, stadsmiljön skulle också kunna vara i Portugal. Gissar att ni var någonstans i Portugal.

TommyD

Ursäkta att jag är lite saktfärdig med att svara. Vi är på resa. Ja, vi var i Portugal.
En sista bild bjuder jag på (nu klarar någon det). Detta är grundaren (finns det en feminin variant av det ordet?).
Third.JPG

Ponte de Lima En av våra favorit golfbanor ligger bara några mil bort Estoril GC

Senast ändrad:
Jag spelar inte golf men till allmänbildningen hör att känna till St Andrews i Skottland. Golfens stamort.
St Andrews blir alltså min gissning.

Ser en domkirke i bakgrunnen og pipen på gamle Nestle fabrikken til høyre. Bildene er tatt fra et område i byen som kalles Tjuvholmen. Må innrømme at jeg kjente igjen stedet på første bilde.

For å gjøre det "enklere" så må mange husbiler kjøre en lang omvei for å komme under jernbanen som går mellom bobilparkeringen og byen, underveis passerer de byens andre bobilparkering ved et friluftsmuseum.

Tillbaka
Toppen