• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.204
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Tackar :)

Aktern i Rhen och resten av flodkryssaren ligger väl i Mosel förmodar jag.
Här hämtade jag min husbil för snart två år sedan och har ljuvliga minnen från Koblenz,
Inmundigade en pilsner vid Deutsches Eck kvällen innan och gick promenaden utmed Mosel förbi
kanske rentav denna båt?

Dagen därpå bjöd på en hejdundrandes bussresa från hotellet genom halva Koblenz, alla i bussen höll sig
krampaktigt i stroppar eller vad de kom åt och ingen reste sig för att gå av bussen förrän de var
säkra på att fordonet stod absolut helt stilla. Sen drog tjejen (!) som körde bussen iväg lika dj...igt igen.
Med förflutet på Linköpings Trafik AB inom detta yrke en gång i tiden, så led jag å passagerarnas vägnar.
Själv släppte jag stroppen vid den hållplats som låg närmast min husbilsfirma, hoppade raskt av bussen och
såg den sedan skumpa vidare i rasande fart med några strävsamma äldre tanter som skulle längre bort.

Nu släpper jag dom minnena och bjuder på ett annat spår och en annan stad, vilken kan det vara?

IMG_4275.JPG
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vi stod på ställplatsen vid änden av bron, så den känner jag igen.

Det här kanske är lite svårare, men eftersom jag läst om orten i flera reseberättelser så vet jag att vi är flera från HBK, som besökt den här vackra gamla staden.

DSCN3406.JPG

Utsikten från den centrala ställplatsen, som f.ö. är gratis.

DSCN3410.JPG

Promenad i de medeltida kvarteren.

När jag för första gången blev bekant med staden tänkte jag först på annanas och sedan på en räkneramsa, undrar varför?

TommyD
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Tack Tommy, lite sinnesförvirrad - Louis Pasteur ska det vara :oops:.
(Blandade ihop honom med Blaise Pascal)
Var har jag hamnat njutande av denna sköna utsikt?

2018-08-09 20.38.40.jpg
 
Toppen