• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

F

F.d. 32985

Guest
Det där med ”inte färdigbyggd” för mina tankar till Barcelona och dess kyrka Sagrada Familia.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Som man brukar säga, det går fort i hockey. Visst är det Antoni Gaudis basilika Sagrada Familia i Barcelona som Clas löste på en sekund....

Så snabbt har inte bygget gått, såg i spansk press för ett tag sedan att målet var att basilikan skulle stå färdig 2026, 100 år efter att Gaudí lämnade jordelivet. Själv sällar jag mig till skaran som inte tror att det blir verklighet, efter att ha sett hur mycket som fattas, bl.a. det stora centrala tornet och själva huvudfasaden inte som ens är påbörjad, osv.

Gaudí själv planerade att det skulle ta flera hundra år precis som det tog när man byggde andra stora gotiska katedraler tidigare i Europa. Hans tankar blir troligen förverkligade, bl.a. eftersom finansieringen av bygget enbart sker genom donationer/entréer.

Den som lever får se, själv har jag gett upp hoppet att få se den färdiga kyrkan och jag säger som Leif GW ofta säger, det kan jag leva med. :)

Clas du tar oss vidare,

TommyD
 
F

F.d. 32985

Guest
Tack Tommy för spåret men också för historieberättelsen och planeringen av färdigställandet.

Då det är en månad kvar tills tomten knackar på dörren passar väl denna bild. Men var såg vi denna julgran mitt i sommaren?

EBAF6E74-F097-4E6D-973F-8A51AAE28AD4.jpeg
 
F

F.d. 32985

Guest
Nu satte du rejäl fart Tommy, men varför lämna Italien.
I denna lilla... stad satt vi här och åt fiskdelikatesser.

CF012D11-2A5D-4696-A6CB-1D65E627BB6E.jpeg
 
F

F.d. 32985

Guest
Inte det heller Janne.
Staden vi besökte ligger ca 1 timmes bilväg från Venedig. Det går även att ta båt härifrån till Venedig.
 
Toppen