• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nu ser jag..... trodde bilden på Gunilla på berget hörde ihop med bilden tidigare från Omis, ni ser jag att den frågan var redan avklarad :msn_embarrassed:

Ja då tror jag att det är Geirangerfjorden vi ser nedanför Gunilla.

Tommy

Ooops.... ser att jag blev tvåa på bollen.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Nej, inte Norge eller Skandinavien heller. Berget ligger mellan Sverige och Dinariska Alperna. Man kan gå upp på berget men det är enklare att gå in i en 120 m lång tunnel som leder till en tvåvåningshiss. Ta hissen upp till ... Gå bort till toppen och njuta av den vidunderliga utsikten. Jag hade aldrig satt mig där Gunilla sitter. Men så är hon ju en Stenbock.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.637
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Den tunneln och hissen gissade jag på för några dagar sedan,men då var det fel.

Då skrev jag att tvåvåningshissen har en våning för "fint folk" och en våning för personal och gods). Jag skrev också att huset vid vilket Gunilla sitter har en felaktig (vanligast) och en korrekt benämning.

Det felaktiga namnet är egentligen namnet på ett bunkersystem i en annan del av det aktuella landet.

Pålle
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Den tunneln och hissen gissade jag på för några dagar sedan,men då var det fel.

Då skrev jag att tvåvåningshissen har en våning för "fint folk" och en våning för personal och gods). Jag skrev också att huset vid vilket Gunilla sitter har en felaktig (vanligast) och en korrekt benämning.

Det felaktiga namnet är egentligen namnet på ett bunkersystem i en annan del av det aktuella landet.

Pålle
Då var vi i Hotel Villa Dvor, Omis, Kroatien
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tack Kenth.

Reser till en annan del av världen, som varit mycket i medierna de senaste två veckorna, senast i morse på nyheterna var det reportage från närområdet.

PA022756.JPG

Tommy
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.637
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Kan namnet vara, Kehlsteinhaus?

Tommy

Inte bara rätt svar, utan även rätt namn!

Kallas ju ofta för "Örnnästet", men det uttrycket tillskrivs en fransk diplomat som vid ett besök i Berchtesgaden – på franska, givetvis – utbrast att "det ser ju ut som ett örnnäste".

Mer om det verkliga örnnästet – Adlerhorst – kan man läsa här: Adlerhorst.

Pålle
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.637
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Av någon outgrundlig anledning kommer jag att tänka på choklad – och då inte varm och flytande sådan.

Pålle

PS
Hade ni snökedjor med er närni körde dit?
DS
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Av någon outgrundlig anledning kommer jag att tänka på choklad – och då inte varm och flytande sådan.

Pålle

PS
Hade ni snökedjor med er närni körde dit?
DS
Tveksam om vi tänker på samma ställe.

Här är det just nu utlöst nödläge, det ”regnar” 6-7 kg/kvm, den här staden som ligger 40-50 km NÖ om katastrofområden, är den närmaste större staden.

Hit kom vi med kryssningsfartyg, men vet att HBK’are kommit hit med husbilen.

Tommy
 

Mossberg

HBK Medlem
Inlägg
417
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
28748
Medlemskap
2024
Tveksam om vi tänker på samma ställe.

Här är det just nu utlöst nödläge, det ”regnar” 6-7 kg/kvm, den här staden som ligger 40-50 km NÖ om katastrofområden, är den närmaste större staden.

Hit kom vi med kryssningsfartyg, men vet att HBK’are kommit hit med husbilen.

Tommy
Är det verkligen ingen som kan placera det här envetna geologiska fenomenet?
 

ae.in.gbg

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Härryda
HBK-Nr
15015
Medlemskap
2024
Ok, Tack Tommy!
Vi var på Sicilien påsken 2017 o firade min frus 50årsdag, flög jättebilligt med Easyjet från Malpensa till Catania, hade hyrbil så vi hann se väldigt mycket på 5 dagar, Vi bodde i Taormina!!, sen körde vi bl.a. till Syrakusa!! Milazzo!! mycket fina ställen med mycket god mat, otroliga frukter kolla in den största citron jag sett nedan, var även uppe en bit på Etna ca 2000m strax under noll grader var kallt jämfört med ca 20-25 grader nere vid havet. Kommer gärna tillbaks o utforskar de norra o västra delarna mer. Kan varmt rekommendera Sicilien!!
Mvh
Anders

IMG_1342.JPG

IMG_1319.JPG

IMG_1088.JPG

IMG_1109.JPG
 
Toppen