• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På jakt efter pois att ladda ner

F

F.d. 7569

Guest
Sv: På jakt efter pois att ladda ner

Ja du Kicki, om du bara visste :) Men jag kan berätta en del.

Under hela hösten och vintern har jag läst recensioner av GPS:er. I början av mars hade jag bestämt mig. Det skulle bli en Sony NV-U93T. Sagt och gjort. Beställde en från NetOnNet för ca 3.700:-, men "Va' Då, Pris", 4.8' skärm (som eg är ca 4.5') fantastiska kommentarer...

Efter en vecka började jag fundera över hur man laddar över egna POI:s och hur man skriver in koordinater.

Läser manualen????? Kontaktar Sonys support. Snabba svar. Men!!! Alltid samma!
- Stöds tyvärr inte av vår produkt.

Efter mycket stöt och blöt där en arbetskamrat till min fru till och med öppnade Sonyns CE och installerade andra navigationsprg så blev jag tvungen att i tisdags (22/4) köpa en som går att använda för våra husbilsbehov.

Det blev en Garmin Nuvi 760, inte säkert att det är rätt, men det blev det. Den har sämre kartvisning och navigation än Sonyn som ser bättre ut i många stycken, men..

Eg hade jag tänkt köpa en Navigon 8110, men efter "konsultationer" visade det sig att även den är "låst" och att det också i själva verket är Navigon som "bygger" Sonys GPS:er.

Sonyn hamnar i vår personbil om inte någon vill köpa den.

Ja jisses så det kan gå.

//Roger
 
Senast redigerad av en moderator:

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: På jakt efter pois att ladda ner

Jag är glad att vi inte var så snabba på att köpa en GPS eftersom vi genom att lyssna på andra insåg att vi ville ha funktionen att söka på kordinater. Att vi sen köpte en med TMC som är så användbart i Tyskland är bara en slump. Poi´s det visste vi inte ens vad det var innan jag började läsa på olika forum... idag har jag över 100 000 pois!

Vi är jättenöjda med Garmin och tycker att den uppfyller det som vi vill ha hos en GPS. Hoppas att du blir lika nöjd med din!

//Kicki
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: På jakt efter pois att ladda ner

Jag tyckte att jag för en gång skull funderade länge och och läste och jämförde innan jag köpte Sonyn, men det blev lite fel i alla fall.

Har du eller någon annan hittat någon POI-fil med campingar i Kroatien? Jag har letat och letat men kan inte hitta någon.

//Roger
 

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: På jakt efter pois att ladda ner

När jag tittar i Route 66 där visserligen inte Kroatien finns med men jag har några campingiconer från ACSI och Campingcheque liggande där Kroatien ska vara. Har du dom filerna?

På den här sidan Archiescampings finns en poifil med 12000 campingar i Europa, i den filen finns även Kroatien med. Campingcheque och ACSI finns också att ladda ner här.

//Kicki
 
Senast ändrad:
F

F.d. 28734

Guest
Hello Swedish campingfriends!

Let me first introduce myself to you.
Since almost two years I run a website from which it is possible to download POI's of campingsites all over Europe, all free!
Because I know there are a lot of Swedish people who want to travel in Europe I already thought for a long time to make also a Swedish version of my website (now already in 7 languages). The problem is: I don't speak one word Swedish, sorry for it :swoon:.

This is the reason I am looking for someone who has the time and the knowledge to translate my website in Swedish (from one of the other languages). The first time it will take some time because everything has to be translated, in the future I think it will take just a few minutes in occasion of a new update (about ten times a year).

If you are interested and want to help your countrymen (also by promoting this website in other forums for navigating and camping in Sweden), please send me a message via the contact formular on my website! Sorry no payments, also for me it is no more than a hobby!

I wish you all Merry X-mas and wonderful campingyear in 2009!!:santa1:

Kind regards,
Archie
ARCHIESCAMPINGS
 
Toppen