B
Byggare Bob
Guest
Vi fick monterat in en Oyster 85 i vår nya husbil som levererades den 1 april i år. CA modulen är en Conax och digtalkortet ett Canal Digital avsett för de fria kanalerna. Under vår färd i Europa fungerade det hela tiden bra ända ner till södra Frankrike. Nu är vi hemma igen och tänkte åka lite norrut under kommande vecka och inför avfärden testade jag Oystern. Den tar in Atlas 1 utan problem men när jag vill tittat på svenska TV 1 eller TV 2 svarar den att kanalerna är kodade. Har provat med att stänga ner och öppna igen, har också provat med att låta kortet sitta i under minst en halöv timme när jag har någon kanal från ex.vis TV 1 på. Detta för att låte ev nerladdning ske. När jag titta på konfi´gurationen om kort och modul kan jag se att den svarar att Conax-modulen syns med inte något kort.
Har provat kontakta Canal Digital och det enda svar jag får är att " Det skall fungera". Nu gör det inte det. Vad kan ha gått fel?

Har provat kontakta Canal Digital och det enda svar jag får är att " Det skall fungera". Nu gör det inte det. Vad kan ha gått fel?

Senast redigerad av en moderator: