• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ovälkomna propåer

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
En del hamnar per automatik där beroende på hur jag ställt filtret. Men dom som jag visar ligger där då jag gjort enligt inlägg 21. Och sedan 17:57 så har jag fått tre till som jag klickat dit där.
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
990
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Om det funkar som det ska så lär den sig alla de avsändare du markerat som skräp. Isåfall är det bara att kämpa vidare så borde det successivt bli renare i inkorgen.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Som vanligt på HBK så har tråden sparat ur och jag har fått rätt svar - men på fel fråga.
Mitt problem har inte med eposten att göra. Utan är något så ovanligt att mycket få känner till det och kallas towercaptcha.top som cgwik uppmärksammade att det stod på alla bilderna jag ursprungligen bifogade
//Conny
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
990
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Rätt konstaterat att tråden kom att innehålla ett problem som var ett annat än ditt och därför blev lite rörig. Vi som försökt hjälpa till att lösa Dethleffskvalites problem (inlägg #10, 21, 22, 24) får väl be om ursäkt för att vi gjorde det i din tråd. Vi borde gjort det någon annanstans.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
OK, här kommer eventuellt lösningen på mitt problem (om det inte kommer tillbaka lika fort). Som cgwik påpekade så stod det towercaptcha.top i samtliga meddelande så jag tog bla. kontakt med en kompis om utvecklat säkerhetssystem och sysslar med kryptering. Men han kända inte till det sedan tidigare
I väntan på att det skall smälta så tipsade mig någon om att blockera Pop-up mina browser, men hittade bara öka graden i Googe utan att det gav någon effekt. Men hittade ingen möjlighet inte i Firefox.
Däremot kom jag på att alla "obesvarade" stackades och räknades under/i den lilla rektangulära "pratbubblan" längst nere och längs till vänster på bildskärmen kallad "meddelanden". Så efter ett tag då det samlats ca 20 st så brukade jag öppna så att listan visade och tömdes utan vidare åtgärd.
Det gjorde att jag sökte på nätet och hittade en enkel inställning som gjorde att jag kunde blockera alla meddelanden och något till som jag inte minns. Och sedan dess har de inte dykt upp.
//Conny
 
Toppen