Hejsan
Var i dag och monterade nya dubbdäck under husbilen (Nokia Hakkapeliitta C). skulle kontrollera lufttrycket nu i kväll hittade inga ventiler, de var ju mitt under ekern på navkapsdeln på alla hjul
Övervägde en stund, vad göra? Beslutade att skruva lös hjulbultar och svänga navkapsel, observerade när jag tagit bort första hjulet att ett hål på navkapseln är större så man behöver inte lossna alla hjulbultarna = jag behöver inte lyfta upp bilen
Men när första navkapseln var bort känd jag på en balanserings vikt och den ramlade bort, såg var den varit la den till baka och slog fast den ordentligt, svängde navkapseln för att få ventilen mellan ekrarna men det gick inte, kollade sommardäcks fälgen och kunde konstatera att ventilhålet inte är på samma ställe (Nya fälgen hade ventilhålet mittimot bulthålet gammla fälgen mittimellan bulthålen) Då var det bara att skruva bort navkapslarna. Andra navkapseln som jag skruvade bort så ramlade två balanseringsvikter bort. Kl var 17.15 men då ringde jag till däcksfirman och fick tag i han som jag köpt däcken av, så nu blir det en extra resa till däckverkstan och en förmiddag eller eftermiddag till ingen nytta
Men det är ju fredags kväll
Ha de paffw
Var i dag och monterade nya dubbdäck under husbilen (Nokia Hakkapeliitta C). skulle kontrollera lufttrycket nu i kväll hittade inga ventiler, de var ju mitt under ekern på navkapsdeln på alla hjul
Men det är ju fredags kväll