• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Otur med nya vinterdäcken

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Sv: Otur med nya vinterdäcken

Hej
Nu har jag varit till däckverkstaden andra gången. De fick ta lös alla hjul för balseringsvikterna satt inte ordentligt fast och de fick inte fast dom ordentligt för fälgen skulle ha special vikter (Fransk tillverkad fälg sa de) Så nu har de satt limmade vikter på insidan av fälgarna.
När jag började köra så hörde jag ljud från framhjulet så jag svängde tillbaka, det visade sig att balanseringsvikterna tog i bromsklosshållaren, så de fick ta lös framhjulen en gång till och sätta vikterna längre in mot centrum av fälgen. Nu har jag varit och beställt navkaplsar från en tillbehörsfirma kostnad 80 € fritt hemma hos mig sen skall jag ta km pengar samt förlorad arb.inkomst
Ha de paffw

Toppen