• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

OnePlus One invitasjon til kjøp.

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.926
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

O.T Jag tycker det är konstigt att inte biltillverkarna inte kan enas om att bygga samma version.
(Har inget med Google att göra)

:D:D:D
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.926
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Ni som skaffat 1+1, vad är det som den är riktigt bra på, om man helt bortser från priset?

Om jag fattat det rätt så kör de med mindre Bloatwear" i sitt OS.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

image.jpg
Batteritiden!
78% kvar efter drygt 11 timmars användande men med GPS avstängd.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Utan att hävda att jag har så värst mycket att jämföra med så tycker jag nog inte att telefonen gör något direkt bättre än de andra jag fipplat med, men farten den gör saker med är bra.
Batteritiden är fett bra!
Gps:en verkar ha hög noggrannhet, och det gillas när jag och familjen geocachar.
Sladden är röd!!! :D Kan ses som ett skämt men i vårt hushåll är den röda sladden min och bara min, därmed har min telefon första tjing, fast batteritiden gör problemet med konkurrensen om laddarsladden litet.

mvh jocke
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Vad använder ni för app/program för GPS i OnePlusOne?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Bengt, Locus map används flitigt, det fungerar som poiviewer men är något tillkrånglad med många funktioner och massor med inställningsmöjligheter. Offlinekartor som sparas i telefonens minne är ett plus tycker jag.
Själv utnyttjar jag de funktioner som är bra för husbilsplanering, geocaching samt inspelning av spår när jag går eller cyklar, spåren är bra om man vill redigera i openstreetmaps men det kan även användas för att se var man varit och skulle kunna hjälpa en att hitta tillbaka. :)

Here och Sygic just nu för navigation, de duger till mig bredvid min Garmin, några andra har även testats men jag har inte riktigt kommit överens med dem.

Peter, jag missade det som jag utnyttjat en hel del: Screencast!
Superbra verktyg för att förklara saker på ett bra sätt.

mvh jocke

Tillägg, äh varför inte snickra ihop en film! :D

[youtube]0FeQFr8cr3g[/youtube]
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Locus med brouter plugin fungerer brukbart som navigator med en rute.

Anders problemet med oppdatering av android er forskjellene på hardware!
Det trengs rett driverbibliotek for hver enhet.

Android one spesifiserer en enkel kombinasjon av hardware og os oppdateres fra google shop. Dette er alltid første som får oppdateringer på en billig smartphone.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Tack för påminnelsen om Brouter Knut, jag var på gång med den tidigare, det blev bara en test till ett ställe jag hittar till utan gps men sen rann det projektet ut i sanden.
Det är dags att testa lite mer men vintern bjuder tyvärr inte på några större utmaningar vad jag vet, resorna till svärmor och Romme alpin (en sväng i Sala i princip) klarar alla mina navigatorer av utan bekymmer. :D

mvh jocke
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.926
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Bengt, Locus map används flitigt, det fungerar som poiviewer men är något tillkrånglad med många funktioner och massor med inställningsmöjligheter. Offlinekartor som sparas i telefonens minne är ett plus tycker jag.
Själv utnyttjar jag de funktioner som är bra för husbilsplanering, geocaching samt inspelning av spår när jag går eller cyklar, spåren är bra om man vill redigera i openstreetmaps men det kan även användas för att se var man varit och skulle kunna hjälpa en att hitta tillbaka. :)

Here och Sygic just nu för navigation, de duger till mig bredvid min Garmin, några andra har även testats men jag har inte riktigt kommit överens med dem.

Peter, jag missade det som jag utnyttjat en hel del: Screencast!
Superbra verktyg för att förklara saker på ett bra sätt.

mvh jocke

Tillägg, äh varför inte snickra ihop en film! :D

[youtube]0FeQFr8cr3g[/youtube]

Jocke, det var hemskt många trevliga appar som heter screencast,
Kan speca vilken du menar?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Den jocke og jeg bruker er standard i cyanogenmod cm11. Den lager en video av hva som skjer på skjermen med opptak av microfonen.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Peter, som Knut säger så fanns det i telefonen och att jag nämnde screencast var bara ett svar på din fråga om vad som gör telefonen bra. :)

Innan jag skaffade oneplus så försökte jag ordna till skärminspelning i min gamla android, det fanns en del appar och det finns en del tips på internet hur man ska göra men jag lyckades aldrig få till det.

mvh jocke
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.926
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Tack alla, jo jag förstog vad screencast gör, och blev intresserad av den, ville bara finna "rätt" screencast, ingen av er som har en logga, eller möjligen skaparens namn, inte säkert att den finns på Play, utan att jag får leta på annan plats?

En annan fråga, hur går det att leva med storleken på 1+1, i byxfickan m.m.?
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.926
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Locus med brouter plugin fungerer brukbart som navigator med en rute.

Anders problemet med oppdatering av android er forskjellene på hardware!
Det trengs rett driverbibliotek for hver enhet.

Android one spesifiserer en enkel kombinasjon av hardware og os oppdateres fra google shop. Dette er alltid første som får oppdateringer på en billig smartphone.

Knut, Har 1+1 ägarkoppling till CM-teamet?
lägger dom mer jobb på CM till 1+1?

Det finns ju en CM-12 ute för smartphones, men verkar ännu väldigt buggig :(
Jag vågar inte prova på min One M8, ska tydligen strula med "sense".
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Det kan vara det här Peter: CyanogenMod's Screencast App Now Available Through The Play Store Beta Channel

Helt säker är jag dock inte och som sagts tidigare, det bara fanns där i telefonen och jag är nöjd.

Storleken är väl något man bör tänka igenom, för mig är den för stor för att ha med på jobbet men övrig tid gillar jag storleken, kunde faktiskt vara en storlek större... fast då kanske man skulle satsat på en platta istället. :D

Angående cm och oneplus känner jag inte till de ekonomiska förhållendena, men troligtvis är det nog väldigt frostigt just nu då cm fördärvade oneplus försäljningsstart i Indien.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Sicka små telefoner ni har! Den här köpte jag från Kina nyligen. Lagom stor.

kande.JPG
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.926
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Det kan vara det här Peter: CyanogenMod's Screencast App Now Available Through The Play Store Beta Channel

Helt säker är jag dock inte och som sagts tidigare, det bara fanns där i telefonen och jag är nöjd.

Storleken är väl något man bör tänka igenom, för mig är den för stor för att ha med på jobbet men övrig tid gillar jag storleken, kunde faktiskt vara en storlek större... fast då kanske man skulle satsat på en platta istället. :D

Angående cm och oneplus känner jag inte till de ekonomiska förhållendena, men troligtvis är det nog väldigt frostigt just nu då cm fördärvade oneplus försäljningsstart i Indien.

Tack Jocke,
Tyvärr krävs det att mobilen körs under CM11, synd:(
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Det var det jag misstänkte Peter, och anledningen till varför jag tog upp det som en bra grej med telefonen, hade det varit en app hade jag tipsat om det i någon app-tråd. :)
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.926
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag har alltid gillat Cyanogenmods rommar, brukar bli ett stort lyft på "märkes-androider":D
Har fortfarande en gammal, men bra windowsmobil HTC HD2 som jag kör Cyanogenmods Android på, den var outstanding när det begav sig.
Har en HTC One M7 som ligger o skräpar är väldigt sugen på att dra in CM11 i den, ska forska lite mer.
 
Toppen