• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

OnePlus One invitasjon til kjøp.

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Black Friday frislippet var ikke forhåndsanonsert, tidligere har slike perioder med bestilling uten invites vært begrenset til en time. Leveringstiden for de siste hver time har da kommet opp i nesten 3 uker. Med et helt døgn blir det spennende å se hvor lang køen blir. De to andre som fikk invites fra meg samtidig fikk bestillt sine før BF kaoset - men før har det vært slik at invites har hatt prioritet. Din invite er fortsatt holdbar i 21 timer :D mulig du kan komme rundt kaoset.
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Har fått en invite som jag tänkte ge bort, Pm för länk.:)
Oj det gick fort, grannen klev in genom ytterdörren och tog den...
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

En miljon Oneplus One har sålts världen över, mot de 30 000 - 50 000 man hade räknat med. Det är en orsak till att telefonen har varit så svår att få tag på, en annan anledning är att telefonen sålts till ett pris strax över tillverkningskostnaden.

Med så små marginaler har företaget varit försiktiga med att inte överproducera för att bli sittande med kostnader för osålda telefoner. Enligt Carl Pei är tanken med att sälja en telefon med så små marginaler att först bygga upp en kundkrets, ungefär som ett startupföretag som ger bort sin produkt gratis för att skapa inkomster senare. Den strategin väcker förstås frågor om Oneplus kommer att kunna fortsätta att göra sina mobiler lika prisvärda som Oneplus One var.

Enligt min mening är telefonens största fördel lång batteritid och stor skärm.
Det jag saknar är att den troligen aldrig kommer att uppdateras till nya Androidversioner vilket gör att den snabbt känns gammal.
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Fler & fler tillfällen dyker dock upp med försäljning av One+1 utan invite. Både Blocket, helt nya och då eBay.
Gällande Uppdateringar, kanske främst då till 5.0/Lollipop får vi väl hoppas på en...

Mycket skriverier på flertal siter inkl. vilda gissningar och spekulationer, rätt snarlikt vissa forum för husbilar... :rolleyes:

BGR. com skrev följande för 6d. sedan:
_________________________________________________
The OnePlus One was the first non-Nexus top Android handset to be sold at a significantly cheaper price than anything similar available for the competition,
even though OnePlus didn’t really manage to offer buyers a flawless launch. And the phone is about to get even better, as it’ll soon run Google’s latest version Android.

Launched initially with Cyanogen’s version of Android on board, the OnePlus One will likely run a different Android OS in the future, as the two companies appear to be growing apart.
Android Police reports that OnePlus has formed its own team of software engineer, and has already deployed an alpha build of Android 5.0 Lollipop that’s very close to stock AOSP.

“As we look towards the official ROM release in the near future, we will keep to our promise and deliver an experience that is customizable,
yet bloat-free with stock-Android-like simplicity by default; we wouldn’t ask you to settle for anything less,” the team said.


OnePlus One owners looking to try out Lollipop in this alpha state right now can follow the link in the source section
for the official download and install instructions, as posted on the company’s blog.
_______________________________________________

Där finns även en länk för de som önskar prova "Alpha" utgåvan av 5.0 till One+1
Finns ett flertal beskrivningar/hantering på YT inkl. direktlänkar till nedladdning.

Men som sagt, inget säkert förrän min egen tfn fått 5.0 via officiell leverantör...

Vänl. MS
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.894
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag tror inte man köper en One+One för att vara med i Androidversionsracet.

Den bygger mej veterligen (har ingen egen) på Cyanogen´s rom.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag funderar starkt på att köpa det här fästet:

Aktiv hållare för fast installation*Med kulled, med Molex adapter system. 2A laddare.*513648*|*Brodit

Någon som har erfarenhet av Brodits grejer?

Fördelar från min synvinkel:

  • Man slipper sladden
  • Man slipper fipplandet med sladden
  • Man slipper leta efter sladden
  • Fast installation
  • Inget behov av cigguttag minskar konkurrensen med andra prylar
  • Inget behov av cigguttagsadapter
  • Slut med snurrande på cigguttagsadapter för att uppnå kontakt
  • Skruvar man fast det så kommer det inte att lossna

Nackdelar
  • Priset (minns inte exakt men närmare tusenlappen har jag för mig)
  • Eventuella kruvhål i instrumentbrädan (eller en sån här)

mvh jocke

Tillägg, kostnader för montage i min husbil:

1. Aktiv hållare för fast installation 649 Kr
2. Fäste 199 kr
3. det kanske behövs nån grej mellan dessa prylar ? Kr
 
Senast redigerad av en moderator:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.894
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag funderar starkt på att köpa det här fästet:

Aktiv hållare för fast installation*Med kulled, med Molex adapter system. 2A laddare.*513648*|*Brodit

Någon som har erfarenhet av Brodits grejer?

Fördelar från min synvinkel:

  • Man slipper sladden
  • Man slipper fipplandet med sladden
  • Man slipper leta efter sladden
  • Fast installation
  • Inget behov av cigguttag minskar konkurrensen med andra prylar
  • Inget behov av cigguttagsadapter
  • Slut med snurrande på cigguttagsadapter för att uppnå kontakt
  • Skruvar man fast det så kommer det inte att lossna

Nackdelar
  • Priset (minns inte exakt men närmare tusenlappen har jag för mig)
  • Eventuella kruvhål i instrumentbrädan (eller en sån här)

mvh jocke

Tillägg, kostnader för montage i min husbil:

1. Aktiv hållare för fast installation 649 Kr
2. Fäste 199 kr
3. det kanske behövs nån grej mellan dessa prylar ? Kr

Jag har köpt ca. 10st. olika broditfästen genom åren, mina erfarenheter är att de är lite dyrare, men robusta med god passform, skulle inte välja något annat märke på mitt nästa fäste. Har exakt detta fäste i vår Sprinter, sitter som berget.

Tänk dock på att ifall du använder skal/skydd på mobilen passar den inte i fästet, då är ett universalfäste kanske mer lättanvänt.
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Både cm12 og oneplus sin rene Android 5 er ute i åpen test for fri nedlastning.
Oneplus Android 5 er egentlig ment for de 2 neste telefonene fra bolaget og for det indiske markedet etter en idiotkontrakt som Cynogen har tegnet med en produsent i India.

Begge os oppdateringene blir tilgjengelig OTA i løpet av noen uker, bytte til Oneplus sin Android vil kreve et par ekstra manuelle grep. CM12 kommer av seg selv, og de som i dag velger å legge inn cm12 blir løpende oppdatert også før den store utrullingen.

Regner med at OTA for oneplus android kommer i gang for testere om noen dager.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Det skall bli spännande att se om OnePlus klarar av det som få andra Androidtillverkare klarar av, att uppgradera till version 5.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Det skall bli spännande att se om OnePlus klarar av det som få andra Androidtillverkare klarar av, att uppgradera till version 5.

Som vanligt målar du med den "breda" och generaliserande penseln ;)

Har man någon av dom allra billigaste och enklaste lurarna skall man nog inte hoppas på att få alla nya och fancy funktioner som nya versioner av Android för med sig.
Har man däremot en "bättre" lur från en känd tillverkare kan man räkna med nya versioner i ett par år. Min numera pensionerade och snart 2,5 år gamla Galaxy Note 2 är t.ex. listad för att få V5.0. Om den trots allt inte skulle få V5.0 blir jag inte besviken då en telefon inte blir sämre av att den inte får en ny version.

En gammal version av Android känns ändå klart modernare än dinosaurien IOS. :D
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag har bättre lurar från Samsung, HTC, Huawei m.fl. och fått en enda uppdatering till Samsung på drygt två år.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Konstigt!
Nu skriver du ju inte vad det är för modeller och hur gamla de är men jag har fått uppdateringar till alla mina enheter senaste året utom firmans enklare 700:- lurar.
Kanske dina inte kan uppdateras eftersom dom inte används utan ligger avstängda i en byrålåda:)
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag har bättre lurar från Samsung, HTC, Huawei m.fl. och fått en enda uppdatering till Samsung på drygt två år.

Surt! Hoppas du får en bättre resa med oneplus, jag har haft min lur i tre-fyra månader och erbjudits samt tagit emot två uppdateringar.

Det jag hoppas på nu är att femman är redo när vi får den, om det tar veckor eller månader extra i tid spelar mig inte så stor roll, bara den är färdig när den kommer. Att ladda hem femman redan nu är inget för mig då jag inte riktigt har kompetensen eller intresset att jonglera med ett operativ i alpha eller beta-stadiet.

mvh jocke
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag har 4.4.4 på min OnePlus, har du lyckats med fler?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Nej, men jag inser att vi nog inte tänkte på samma saker, jag har 4.4.4 också och det är det som uppdaterats 2 gånger. Uppdateringar av befintligt operativ och således inte helt nya operativ.

mvh jocke
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

4.4.4 er basis for CM11 og siste oppdatering fra november er 11.0-XNPH44S.

CM12 bygge på Android 5.0.2 - samme versjon som nyeste Nexus og det er 5.0.2 som blir alternativ os uten cyanogen for oneplus. Har så vidt tittet på begge - men kjører cm11 til daglig. Det tar noen timer å bytte frem og tilbake så lenge en vil tilbake til en prod utgave.

Cm12 finnes i nattlige oppdateringer og en oppdatering tar med nedlastning for meg over en time. Opo 5 oppdateres et par ganger i uken på nedlastnngs serveren. Ser av build nr at det bugges en eller to ganger i døgnet. Listen med mangler er blitt kort, regner med begge utgavene i release i februar.

Kan se ut som cm12 blir en ren ota release mens den andre blir a hengig av backup/restore av brukedata og apps - det tar tid om en ikke har god nok båndbredde.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Nog är det märkligt att tillverkarna inte kan enas om samma Androidversion, vilket innebär att många köpare har en omodern telefon redan efter ett halvår.

Android version 5 LolliPop har funnits ute sedan oktober!
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.894
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Nog är det märkligt att tillverkarna inte kan enas om samma Androidversion, vilket innebär att många köpare har en omodern telefon redan efter ett halvår.

Android version 5 LolliPop har funnits ute sedan oktober!

Det kallas valfrihet:)

Ett nästan okänt begrepp i äppelvärlden :(
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Knappast någon valfrihet att dyra telefoner inte kan uppdateras!
Det var nog inte detta som Google avsåg när Android köptes.
 
Toppen