• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Oljetrycksmätaren

Pedro

FD HBK Medlem
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
31880
Medlemskap
2022
Oljetryckslampan på min 2,3l 130hk 2011 multijet blickar efter start sen lägger den av efter ett tag, har bytt olja o filter ingen skillnad. Undrar om det kan vare oljetrycks givaren som spökar .Första gången den blinkade var i vintras i 25 graders kyla, jag tvärstannade, kollade oljan den var det ok kollade även om det var oljeläckas det var det icke ingen blå rök heller. Startade motorn oljelampan blinkade X antal sekunder sen körde jag vidare efter det påminner lampan mej att den är där värja gång jag startar, vad kan det vara för fel? Vars på blocket sitter oljegivaren ? Hur skal jag få lampan att sluta att blinka?

Senast ändrad:
Det har jag inte sett. Egentlig konstigt att den blinkar för servis för den var ny servad när jag köpte den i juni 2020.Vet du vars på blocket oljetryck mätaren den sitter?
Nej jag vet inte var den sitter . Har för mig att jag sett nån stans här på forumet hur man släcker den. Eller får man koppla upp sig i bilens datorn och släcka den , ska visst vara på två ställen tro jag.

Tillbaka
Toppen