• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Oljetrycksmätaren

Pedro

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
31880
Medlemskap
2022
Oljetryckslampan på min 2,3l 130hk 2011 multijet blickar efter start sen lägger den av efter ett tag, har bytt olja o filter ingen skillnad. Undrar om det kan vare oljetrycks givaren som spökar .Första gången den blinkade var i vintras i 25 graders kyla, jag tvärstannade, kollade oljan den var det ok kollade även om det var oljeläckas det var det icke ingen blå rök heller. Startade motorn oljelampan blinkade X antal sekunder sen körde jag vidare efter det påminner lampan mej att den är där värja gång jag startar, vad kan det vara för fel? Vars på blocket sitter oljegivaren ? Hur skal jag få lampan att sluta att blinka?
 
Senast ändrad:

MatsMari

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Olofström
HBK-Nr
25305
Medlemskap
2024
Det har jag inte sett. Egentlig konstigt att den blinkar för servis för den var ny servad när jag köpte den i juni 2020.Vet du vars på blocket oljetryck mätaren den sitter?
Nej jag vet inte var den sitter . Har för mig att jag sett nån stans här på forumet hur man släcker den. Eller får man koppla upp sig i bilens datorn och släcka den , ska visst vara på två ställen tro jag.
 
Toppen