• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Oljeläckage från drivaxel

F

F.d. 59132

Guest
Hej alla kunniga renoverare.
Jag har ett läckage från drivaxeln på min Peuget J5 2,5TD -92. Det är mest troligt packboxen som läcker. Hällde i Omega 917 i somras och har kört ca. 250 mil, men vid besiktningen förra veckan fick jag en ombesiktning på läckaget. Har hittat en packbox på Mister Auto men vet inte om det är rätt.
Yttre diameter 50 mm
Inre diameter 35 mm
Tjocklek 8 mm.
Tacksam för ett svar från er kunniga renoverare.

Kent

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Oljeläckage från drivaxel

Hej Zunni och välkommen. Jag har de flesta uppgifter om lådorna och innehåll, efter att ha plockat en hel del med dem.
Tyvärr så är jag inte hemma nu och det dröjer några dagar till innan jag kommer hem.
Jag tror att du har fått tag i rätt mått men inte 100% säker utan att kolla hemma.
Originalet är i alla fall 8m.m. bred, och köper man en här hemma så är det lite svårt med den bredden tillsammans med de andra måtten, så då får man välja på 10 eller 7 m.m. bred i stället, i alla fall om man vill ha en med dammtunga utåt.
Det finns inget stopp inåt att slå den mot utan man får måtta mot ytterkant på lådan. 10 m.m. blir lite för bred så köper man inte original så är det bäst att satsa på 7 m.m.
Här har du en länk till en bild på lite olika varianter så länge. Skrolla ner en bit i inlägg 81 så dyker de upp. Om du klickar på bilden så blir den lite större så man nästan kan se siffrorna på storleken :oops:.
Klicka här nedan.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t84492-5/#post715815

Återkommer om några dagar om ingen annan hinner kolla upp måtten innan.

M.v.h. JANKRO.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Oljeläckage från drivaxel

Hej igen, har nu kollat hemma på utbytta packboxar, och 50x35x8 som du frågar om stämmer och är rätt :).

M.v.h. JANKRO.

Toppen