F
F.d. 2702
Guest
Sv: Oljefilter Fiat ducato 08
Helt sant... Priset på oljan säger inget om kvaliten...
skulle byta olja lite hastigt på min 700 låda.. o verkstaden ville ha 1000:- för
8 liter dexron 3 olja... då frågade jag om de hade dexron 2 olja.. o ja det hade de, 8 liter för 320:- då sade jag att då vill jag ha den oljan...
killen tjatade sig blå i ansiktet om att den dyrare oljan var mycket bättre o bla bla bla... då förklarade jag att när det gäller dex 2 o 3 så är det bara en tillsats för elektroniskt styrda lådor som skiljer dem åt.. alltså för nyare lådor än min... varpå jag inte behöver den...
jag fick vad jag ville... men det gäller att veta vad man vill ha och varför..
annars kan det bli dyrt...
MvH
Fredrik
BtW ...
Det e inte jätte lätt att skriva utan massa stavfel på ett franskt t-bord.....
knapparna sitter ju inte alls där de ska... o ÅÄÖ är ju inte alltid så enkla heller.... ;-)
Helt sant... Priset på oljan säger inget om kvaliten...
skulle byta olja lite hastigt på min 700 låda.. o verkstaden ville ha 1000:- för
8 liter dexron 3 olja... då frågade jag om de hade dexron 2 olja.. o ja det hade de, 8 liter för 320:- då sade jag att då vill jag ha den oljan...
killen tjatade sig blå i ansiktet om att den dyrare oljan var mycket bättre o bla bla bla... då förklarade jag att när det gäller dex 2 o 3 så är det bara en tillsats för elektroniskt styrda lådor som skiljer dem åt.. alltså för nyare lådor än min... varpå jag inte behöver den...
jag fick vad jag ville... men det gäller att veta vad man vill ha och varför..
annars kan det bli dyrt...
MvH
Fredrik
BtW ...
Det e inte jätte lätt att skriva utan massa stavfel på ett franskt t-bord.....
Senast redigerad av en moderator: