• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Okay med ÅF-reklam på såld husbil?

Status
Stängd för vidare inlägg.

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.392
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
När jag köper en bärkasse, köper jag den för att bära mina varor jag handlat. Eventuell reklam förstör inte varorna jag köpt. När jag köper en husbli, förstör reklamen varan jag köpt. Därför tycker jag det är ett otyg att sätta dit den.
Jag håller med Jocke om den praktiska aspekten, sedan kommer den juridiska... om återförsäljaren har rätt att göra reklamen på det viset. Om inget annat så blir det också fråga om avtal för att kunden ska göra reklamuppdrag. Att undgå från att kunden är med på något utan att fråga först är inte tillåtet, inte heller att låta kunden själv avlägsna påklistrade reklamskyltar och dylikt.

Svaret på trädets fråga är klart nej, det är inte OK.
 
S

Sören-6830

Guest
Gillar inte heller div klistermärken på bilen men har faktiskt själv klistrat dit ett litet Aldemärke som tack för väldigt fint bemötande vid service m där. De är bara toppen!
 
R

RobbeS

Guest
En nu omärkt skylthållare kostar 39 kronor på Biltema. Brukar alltid byta ut dom men har inte gjort det på husbilen då jag gärna gör reklam för den firman.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Ja om man märker reklamen då så gör man givetvis det men den sätts väl oftast på vid leveransservicen förmodar jag och kanske inget man letar efter direkt då när man hämtar ut sin nya bil.
Men främst tycker jag personligen att det handlar om att man skall fråga kunden innan. Som tidigare nämnts så skulle man ju aldrig acceptera ett klistermärke på bakluckan på en ny personbil idag.
 

Jocke A

HBK Medlem
Inlägg
150
Kommun
Enköping
HBK-Nr
29408
Medlemskap
2025
Jag och frugan började spåna på andra försäljare som borde göra reklam, enbart för att dom säljer varan.

När man köper ett hus, står det tex MÄKLARRINGEN på fasaden
När jag köper jobbskor står det SWEDOL på dom fast det är Graningekängor.

Det spårade ur lite vid underkläder, men vi hade roligt under tiden vi spånade. :oops:;)
 

Jocke A

HBK Medlem
Inlägg
150
Kommun
Enköping
HBK-Nr
29408
Medlemskap
2025
Om någon gjort produkten är det ok att tala om vilken produkt det är, eller vilket företag som gjort produkten. Men om någon sålt en produkt som någon annan gjort, ser inte jag någon anledning att göra reklam för dom, med tanke på att dom har en rätt stor mellanskillnad på priset in och ut. Men om det gick att välja helt, tycker jag det vore snyggare om den vore helt ren.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.392
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Vi betalar dyrt för en husbil, när vi använder den gör vi reklam för märket. Men vi klagar över ett litet klistermärke.
Det verkar att vara missförstånd här. Ingen har något emot att Hb har produktens eller tillverkarens logo dvs något som gör reklam för märket. Däremot är det helt annan sak att ha (även litet) klistermärke som reklam för återförsäljare.
Och vad har priset vi betalar för husbilen att göra med reklam...?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen