• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Okay med ÅF-reklam på såld husbil?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Skurt

Guest
Har äntligen köpt en husbil! Efter jag kommit hem upptäcker jag att husbilsfirman klistrat upp ganska stora klistermärken med reklam för företaget både fram och i bak!! Inte ok enligt mig. Tänk om bilhandlaren skulle göra likadant.:msn_angry:
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Vad menar du med ”stort”? På vår bil finns en svart triangel både fram och bak. Tycker inte de misspryder för mycket, så de får sitta kvar.
B6F32F8E-8680-4206-82A7-F142EFC06B9F.jpeg
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Köper du en bärkasse på ICA, Biltema, Coop, Clas Ohlson eller annan butik, har du betalat för att bära omkring reklam för just den butiken!

Vari ligger skillnaden, förutom att du inte har betalat för att köra omkring med reklam för husbilsåterförsäljaren?

Pålle
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Tråkigt du tycker att det inte är OK. Så gör ju alla säljare av fordon alltså inte bara husbilar.
Men det är ju ett bra sätt för dom att göra reklam medans du kör hem bilen för dom vet ju att kunden
oftast tar bort dom när dom kommer hem.

Bilhandlarna sätter sin reklam på bak och fram nummerplåten och innan dessa
fanns så sattes det dekaler på insidan av bakrutan på el-slingorna. :(

Nummerplåtarnas lister är ju svårare att bara ta bort men svart el-tejp fixar ju det
en stund.

Lycka till med nya husbilen och hoppas vi ses på vägarna.

ps jag har flera reklammärken från firmor som inte finns längre (nostalgi) kvar på min bil. ds :spinny:
 

LageLindstrom

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
19524
Medlemskap
2026
Har äntligen köpt en husbil! Efter jag kommit hem upptäcker jag att husbilsfirman klistrat upp ganska stora klistermärken med reklam för företaget både fram och i bak!! Inte ok enligt mig. Tänk om bilhandlaren skulle göra likadant.:msn_angry:
Jag har alltid tagit bort reklammännen från handlarna. Endast skylthållaren får vara kvar,
 

Jocke A

HBK Medlem
Inlägg
150
Kommun
Enköping
HBK-Nr
29408
Medlemskap
2025
Köper du en bärkasse på ICA, Biltema, Coop, Clas Ohlson eller annan butik, har du betalat för att bära omkring reklam för just den butiken!

Vari ligger skillnaden, förutom att du inte har betalat för att köra omkring med reklam för husbilsåterförsäljaren?

Pålle
När jag köper en bärkasse, köper jag den för att bära mina varor jag handlat. Eventuell reklam förstör inte varorna jag köpt. När jag köper en husbli, förstör reklamen varan jag köpt. Därför tycker jag det är ett otyg att sätta dit den.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag gjorde en polering av husbilen för några veckor sedan, då tog jag bort ett litet Tumbo- märke på bakstycket, gissar att det suttit där i ca 8år, gick inte att polera bort skiftningarna från väder o vind i gelcoaten :(
 
F

F.d. 22252

Guest
På sista bilen åkte nu nummerskylthållarna av, bättre då att skruva fast dom eller som i mitt fall limma.
Tar bara en minut att byta nummerskylt på bilen skylten sitter ju bara med snäppfästen i plasten.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen