Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Du kommer troligen att få väldigt många förslag på både det ena och andra...Hur låsa ute objudna gäster som råttor och möss under vinterförvaring, på bästa sätt?
Bättre med orm, de klarar sig lång tid ifall det inte dyker upp nån mus på ett tag
Det kräver nog uppvärmt utrymmet, dom blir rätt odugliga för uppgiften när det blir kallt.Bättre med orm, de klarar sig lång tid ifall det inte dyker upp nån mus på ett tag![]()
Jag har provat elanslutna musskrämmor på 2 ställen i huset. Ingen hjälp. Rekommenderar gammeldags musfällor.Du kommer troligen att få väldigt många förslag på både det ena och andra...
Jag har musfällor och råttgift i bilen och enris runt hjulen.
Elektroniska s.k. musskrämmor har jag läst tester om och de hade ingen effekt alls (i dessa tester iaf)
Har ni värme på eller fryser inte ättika?!vi brukar sätta in skål med ättika för två syften ! det ena är för mössen de gillar inte lukten och det andra är att det luktar fräscht ! klarat oss utan på påhälsning !
Hoppas ni är medvetna om att den egentligen är olaglig, om man har vatten i hinken alltså och utan vatten är den ju ganska meninglös!Granngården säljer en fälla som vi har i huset och i husbilen, när vi är bortresta. Laddas med färska Vingummin på vippbrädan. Fungerar utmärkt.
Har ni värme på eller fryser inte ättika?!
Hoppas ni är medvetna om att den egentligen är olaglig, om man har vatten i hinken alltså och utan vatten är den ju ganska meninglös!
Står så här på bl a Granngårdens sida! Musfällan ska inte användas med vatten.
Musfälla Vippfälla plast | Granngården
Musfälla med stege och vippbräda som placeras över en 10-litershink. Behöver ej återapteras efter fångst. Fällan måste vittjas två ggr/dygn morgon och kväll.www.granngarden.se